مایکروسافت بیانیه داد/ علت اصلی اختلال جهانی اینترنت چه بود؟

فعالیت شرکت‌های هواپیمایی ، بانک‌ها و رسانه‌ها در سرتاسر جهان بر اثر قطعی گسترده سامانه‌های فناوری اطلاعات که احتمالا از مایکروسافت آغاز شده، مختل شد. گفتنی است در پی این اختلالات سهام مایکروسافت و Crowdstrike در معاملات اروپا سقوط کرده است.

در پی اختلالات سایبری جهانی، فعالیت خطوط هوایی، بانک‌ها، شرکت‌های مخابراتی و بورس لندن در روز جمعه مختل شد.
 
به گزارش ایسنا، اولین اشکالات فنی در اواخر روز پنجشنبه در آمریکا دیده شد که علت آن اختلال در خدمات مایکروسافت از جمله آزور و 365 بود. خطوط هوایی فرونتیر که در دنور مستقر است، پروازها را به مدت بیش از دو ساعت متوقف کرد و مشکلات مربوط به خدمات آنلاین مایکروسافت را مقصر خواند. این شرکت هواپیمایی توقف پروازهای سراسری را لغو کرد و روند از سرگیری پروازها را از ساعت 11 شب به وقت نیویورک آغاز کرد.
 
گروه LSE که بازار بورس لندن را اداره می کند، اعلام کرد با یک مشکل فنی جهانی مواجه است که از انتشار اخبار جلوگیری می‌کند. در آسیا، کاربران ژاپنی در بعدازظهر، گزارش اشکالاتی در سرویس‌هایی از جمله  مجموعه نرم‌افزار اداری مبتنی بر اینترنت مایکروسافت 365 را آغاز کردند. خطوط هوایی در فرودگاه های بمبئی و هنگ کنگ به بررسی دستی اطلاعات مسافران روی آوردند.
 
طبق گزارش رویترز، خطوط هوایی بزرگ آمریکا روز جمعه با اشاره به مشکلات ارتباطی، زمین گیر شدند. همزمان، شرکتهای رسانه ای، بانک‌ها و شرکتهای مخابراتی در سراسر جهان، اختلال فعالیتهای خود را گزارش کردند.
 
جدیدترین اختلالات درست پس از آن رخ داد که مایکروسافت اعلام کرد که قطعی سرویس ابری آزور را حل کرده است. صفحات وضعیت این شرکت قبلا نشان داده بود که آزور و مایکروسافت 365 برای چندین ساعت با مشکل مواجه شده بودند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، یکی از سخنگویان مایکروسافت اعلام کرد این شرکت در حال بررسی اشکالات فنی و مشکلات گزارش شده است.
 
اختلال سایبری مربوط به مشکلات در شرکت امنیت سایبری کرود استرایک (Crowdstrike) و مایکروسافت، فعالیت رسانه ها، خرده فروش ها، خطوط هوایی و شرکت‌های مخابراتی در استرالیا و نیوزیلند را در روز جمعه تحت تاثیر قرار داد.
 
بانک کامن ولث که بزرگترین بانک استرالیاست، اعلام کرد بعضی از مشتریان این بانک به دلیل اختلال خدمات، قادر به انتقال پول نبوده اند. ایرلاین ملی کانتاس و فرودگاه سیدنی اعلام کردند هواپیما‌ها دچار تاخیر شده اند، اما همچنان پرواز می‌کنند.
 
پلیس ایالت ویکتوریا اعلام کرد برخی از سیستم‌های داخلی دچار اختلال شده اند، اما خدمات اضطراری به طور عادی، عمل می‌کند. تولید شماری از شرکت‌های رسانه‌ای هم مختل شد.
 
سخنگوی شرکت مخابراتی تلسترا روز جمعه اعلام کرد: درست مانند شماری از سازمان‌های دیگر، مسائل جهانی که بر خدمات کرود استرایک و مایکروسافت تاثیر گذاشته، برخی از سیستم‌های ما را مختل کرده است.
 
در تماس رویترز، شرکت کرود استرایک روز جمعه، در یک پیام تلفنی ضبط شده اعلام کرد از گزارش‌های اختلال در سیستم عامل ویندوز مایکروسافت مرتبط با حسگر فالکون، مطلع است، اما به استرالیا اشاره‌ای نکرد.
 
دفتر میشل مک گینس، هماهنگ کننده امنیت سایبری ملی استرالیا در شبکه ایکس اعلام کرد هیچ اطلاعاتی که نشان دهد این اختلال، یک واقعه امنیت سایبری بوده است، وجود ندارد.
 
در این بیانیه که اشاره‌ای به کرود استرایک نشده است، آمده است: من از یک قطعی فنی در مقیاس بزرگ که امروز بعدازظهر بر تعدادی از شرکت‌ها و خدمات در سراسر استرالیا تاثیر گذاشته است مطلع هستم. اطلاعات فعلی ما این است که این قطعی مربوط به یک مشکل فنی یک پلتفرم نرم افزاری شخص ثالث است که توسط شرکت‌های آسیب دیده استفاده می‌شود.
 
سخنگوی پارلمان نیوزلند گفت سیستم‌های رایانه‌ای پارلمان هم دچار اختلال شده است.
 
بر اساس گزارش رویترز، شبکه رادیو تلویزیون دولتی ABC بدون اشاره به دلیلی اعلام کرد در حال تجربه یک اختلال بزرگ شبکه است. تام کانل، خبرنگار این شبکه، در پیامی از پیش ضبط شده که در اسکای نیوز استرالیا با مختل شدن برنامه‌های عادی پخش شد، گفت تصور نمی‌شود این قطعی در نتیجه هک باشد.
 
گفتنی است در پی این اختلالات سهام مایکروسافت و Crowdstrike در معاملات اروپا سقوط کرده است.
 
مایکروسافت بیانیه داد/ علت اصلی اختلال جهانی اینترنت چه بود؟
 
مایکروسافت دلیل اختلال جهانی سرویس‌های فناوری اطلاعات را اعلام کرد
 
براساس روایت مهر مایکروسافت در یک بیانیه دلیل اختلال را توضیح داده است.
 
به گزارش آپاستاکس، کاربران ویندوز شاهد صفحه آبی یا اختلال BSDD بودند که سبب می‌شود سیستم‌ها به طور ناگهانی خاموش یا ری استارت شوند.
 
اکنون به نظر می‌رسد یک به روز رسانی معیوب جدید نرم افزار آنتی ویروس شرکت CrowdStrike دلیل اختلال بوده است.
 
دستگاه‌هایی مانند رایانه‌ها و تلفن‌ها از کار افتاده اند، زیرا به دلیل نرم‌افزار خراب نمی‌توانند درست فعالیت کنند.
 
مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد: مشغول فعالیت است تا اپ‌های مختلف تحت تاثیر این رویداد از جمله مایکروسافت 365 و سرویس‌های دیگر را دوباره فعال کند.
 
طبق به روزرسانی Service Health Status در صفحه اپراتور ویندوز ریشه اصلی این اختلال تغییر پیکربندی در بخشی از بار ابر رایانشی Azure بوده که باعث ایجاد وقفه بین منابع ذخیره سازی و رایانشی شد و اختلال در ارتباطات را در پی داشت. همین امر بر خدمات پایین دستی مایکروسافت 365 وابسته به این اتصال تأثیر گذاشت.
 
مایکروسافت اعلام کرد این مشکل بر کاربرانی که سعی در استفاده از برنامه‌ها و سرویس‌های مایکروسافت 365 دارند، تأثیر می‌گذارد.
 
این شرکت همچنین اعلام کرد اقداماتی برای برطرف کردن مشکل در حال انجام است.
 
سرویس‌های ویزا، آمازون، ADT security، رسانه‌های خبری و خطوط هواپیمایی از جمله آمریکن ایرلاین، دلتا و ... تحت تاثیر این اختلال قرار گرفته اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر