ادامه تاثیر اختلال ویندوز بر روی تأسیسات حیاتی در سراسر جهان

سهام شرکت امنیت سایبری کروداسترایک (Crowdstrike) پس از اعلام اینکه از «کرش‌ها» مرتبط با اختلال جهانی ویندوز آگاهی دارد، تا ۱۴ درصد در معاملات پیش‌ از بازار سقوط کرد.

به دنبال یک اختلال فنی در سراسر جهان از سوی شرکت مایکروسافت و بروز کرش‌های مرتبط با اختلال جهانی ویندوز، ارائه خدمات در بسیاری از تأسیسات حیاتی در سراسر جهان از جمله فرودگاه‌ها، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و رسانه‌ها با مشکل مواجه شده و به نوعی آن‌ها را فلج کرده است.
 
به گزارش سیتنا از رویترز، «قطع فنی» در ارائه خدمات در کشورهای مختلف از جمله فرودگاه‌های اسپانیا، هلند و آلمان، شرکت هواپیمایی ترکیه، رسانه‌ها و بانک‌های استرالیا تأثیر گذاشته است. 
 
کانال تلویزیونی «اسکای نیوز» صبح روز جمعه، 29 تیرماه نتوانسته به طور زنده پخش شود.
 
فرودگاه برلین امروز جمعه از تعلیق پروازها تا ساعت 8 به وقت گرینویچ خبر داد. شرکت بهره‌برداری فرودگاه با انتشار پستی در پلتفرم X اعلام کرد که این فرودگاه به دلیل نقص فنی در ثبت نام مسافران با تاخیر مواجه شده است.
 
ترکیش ایرلاینز نیز امروز اعلام کرد که به دلیل نقص فنی سراسری در سیستم‌های رزرواسیون، ورود مسافران و صدور بلیط با مشکل مواجه است.
 
روابط عمومی این شرکت ترکیه‌ای در پستی در X اعلام کرد که در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر این مشکل را حل کنند.
 
همچنین شش منبع در بخش نفت و گاز به رویترز گفتند که چندین دفتر اصلی تجارت نفت و گاز در لندن و سنگاپور نیز به دلیل قطع اینترنت در روز جمعه در انجام معاملات با مشکل مواجه شده‌اند.
 
بانک‌ها، شرکت‌های هواپیمایی و اغلب رسانه‌های جهان هم‌اکنون تحت تاثیر اختلال گسترده سیستم‌های کامپیوتری‌شان قرار گرفته‌اند.
 
پروازهای فرودگاه سیدنی متوقف شده و یونایتد ایرلاینز نیز از لغو پروازهایش خبر داده است.
 
مایکروسافت می‌گوید در حال اقدامات جبرانی برای رفع این مشکل مرتبط با ویندوز است.
 
پروفسور جیل اسلی، رئیس دانشگاه استرالیایی «اسمارت‌سَت» عنوان کرد که «تاثیر جهانی» این قطعی بزرگ سراسری «بسیار زیاد» است، اما برای نتیجه‌گیری در مورد علت آن «خیلی زود است».
 
به گفته او برخی، علت این اختلال و قطعی گسترده را به خدمات امنیتی ارائه‌شده توسط «کِراود‌ استرایک» یک شرکت فناوری امنیت سایبری آمریکایی مستقر در آستینِ تگزاس نسبت می‌دهند و برخی دیگر به شرکت‌هایی چون مایکروسافت یا آمازون.
 
به گزارش سیتنا از تلگراف، سهام شرکت امنیت سایبری کروداسترایک (Crowdstrike) پس از اعلام اینکه از «کرش‌ها» مرتبط با اختلال جهانی ویندوز آگاهی دارد، تا 14 درصد در معاملات پیش‌ازبازار سقوط کرد.
 
این شرکت، نرم افزاری می‌سازد که برای محافظت از رایانه‌ها در برابر حملات سایبری طراحی شده است.
 
کروداسترایک اعلام کرده است که در حال بررسی این مشکلات و تلاش برای حل آن‌هاست. کرش‌ها به موقعیت‌هایی اشاره دارد که سیستم‌های رایانه‌ای به دلیل مشکلات نرم‌افزاری به طور ناگهانی از کار می‌افتند.
 
سهام مایکروسافت نیز به دنبال اختلال جهانی فناوری تقریبا 3 درصد کاهش یافته است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر