اوباما : بایدن باید در نامزدی خود تجدیدنظر کند

اوباما در برخی از مکالمات اظهار کرده که نگران کاهش حمایت عمومی از بایدن و افزایش شانس دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، در انتخابات است. او همچنین نگران کاهش حمایت اهداکنندگان مالی از بایدن است.

منابع آگاه گزارش دادند که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، به‌تازگی به برخی از هم‌پیمانان خود اعلام کرده است که شانس جو بایدن برای پیروزی در انتخابات آینده به شدت کاهش یافته و او باید به طور جدی در مورد ادامه نامزدی خود تجدیدنظر کند.
 
به گزارش العربیه، روزنامه «واشنگتن‌پست» گزارش داد که اوباما تنها یک بار از زمان مناظره با بایدن صحبت کرده و در گفت‌وگوهای خود با دیگران خاطرنشان کرده است که تصمیم نهایی درباره آینده نامزدی بایدن به عهده خود اوست. اوباما تأکید کرده که هدف او حفاظت از بایدن و میراث سیاسی اوست و معتقد نیست که به تنهایی می‌تواند بر تصمیم‌گیری بایدن تأثیر بگذارد.

آینده کارزار بایدن

روزنامه «دیلی‌میل» به نقل از منابعی که خواستند هویتشان فاش نشود، نوشت که اوباما به شدت درگیر گفت‌وگوهایی درباره آینده کمپین بایدن بوده و تماس‌های متعددی از دموکرات‌های نگران، از جمله نانسی پلوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان، دریافت کرده است.
 
اوباما در این گفت‌وگوها دیدگاه‌های خود را درباره چالش‌هایی که بایدن با آن‌ها مواجه است، به اشتراک گذاشته است. اوباما در این مکالمات تأکید کرده که بایدن «رئیس‌جمهوری بزرگ» بوده و می‌خواهد از دستاوردهای او محافظت کند؛ دستاوردهایی که در صورت کنترل جمهوری‌خواهان بر کاخ سفید و کنگره، ممکن است به خطر بیافتند.

نگرانی‌های اوباما

اوباما در برخی از مکالمات اظهار کرده که نگران کاهش حمایت عمومی از بایدن و افزایش شانس دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، در انتخابات است. او همچنین نگران کاهش حمایت اهداکنندگان مالی از بایدن است.
 
با وجود این نگرانی‌ها، بایدن و مشاورانش همچنان در کارزار خود متحد باقی مانده‌اند و اعلام کرده‌اند که بایدن قصد ندارد از رقابت خارج شود. بایدن روز چهارشنبه کارزار خود در لاس وگاس را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا متوقف کرد و به خانه تعطیلات خود در «ریهوباث بیچ»، در ایالت دلاور بازگشت.

افزایش نگرانی‌های دموکرات‌ها

نگرانی‌های اوباما بازتابی از اضطراب فزاینده در حزب دموکرات درباره شانس بایدن و تأثیر آن بر دیگر نامزدها است.
 
اهداکنندگان مالی دموکرات، فعالان و مسئولان به طور فزاینده‌ای به گروهی کوچک از رهبران با تجربه رجوع می‌کنند تا از بحرانی که عملکرد ضعیف بایدن در مناظره 27 ژوئن ایجاد کرده است، خارج شوند.
 
دموکرات‌های برجسته کنگره، از جمله حکیم جفریس، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، و چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، هفته گذشته به صورت مستقیم با بایدن صحبت کردند و هشدار دادند که نامزدی او ممکن است به شانس پیروزی دموکرات‌ها آسیب برساند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر