رشد سرعت اینترنت ایران، تغییر کرد/ ایرانسل جلوتر از همراه اول

براساس آمارهای ارائه شده نت سنج پلاس، ایرانسل توانسته تا نیمه اول تیرماه امسال با ۱۰۰۸ سایت نسل پنجم ۵G به مشترکانش خدمات آخرین نسل اینترنت همراه را ارائه دهد، درحالی که همراه اول این خدمات را با ۹۸۹ سایت نسل پنجم ۵G، برای مشترکانش فراهم کرده است.

رشد سرعت اینترنت ایران براساس سامانه نت سنج پلاس، سامانه رسمی رگولاتوری برای محاسبه تجربه کاربران تغییر کرده است و ایرانسل با پیشی گرفتن از همراه اول سرعت بالاتری را نشان می‌دهد.
 
به گزارش نت سنج پلاس، در بازه زمانی نیمه اول خردادماه تا نیمه اول تیرماه سال جاری، ایرانسل با 13 مگابیت برثانیه بالاتر از همراه اول با سرعت 12.9 مگابیت برثانیه، سرعت بالاتری را به مشترکان خود ارائه کرده است.
 
در آمار قبلی ارائه شده توسط رگولاتوری (نیمه اول خردادماه 1403) سرعت اینترنت همراه اول 13.84 مگابیت برثانیه اعلام شده بود که حالا با کاهش 0.94 مگابیتی رو به رو بوده است، سرعت اینترنت ایرانسل در همان بازه زمانی برابر با 12.64 بود که در آمارهای ارائه شده جدید با رشد 0.36 مگابیتی به 13 مگابیت برثانیه رسید.
 
رشد سرعت اینترنت ایرانسل
 
به عبارتی تا نیمه اول تیرماه سال جاری سرعت اینترنت همراه اول و ایرانسل در مقایسه با آذرماه 1402 (آخرین ماه پیش از تغییر تعرفه اینترنت همراه) به ترتیب برای همراه اول 12.96 درصد و برای ایرانسل 18.72 درصد رشد داشته است.
 
براین اساس، اختلاف درصد رشد نیمه اول تیرماه 1403 نسبت به نیمه اول خرداد ماه همین سال در مقایسه با آذرماه 1402 برای همراه اول با کاهش 8.34 درصدی و برای ایرانسل با افزایش 3.32 درصدی همراه بوده و در این بازه زمانی ایرانسل از همراه اول در رشد سرعت اینترنت پیشی گرفته است.
 
براساس آمارهای ارائه شده نت سنج پلاس، ایرانسل توانسته تا نیمه اول تیرماه امسال با 1008 سایت نسل پنجم 5G به مشترکانش خدمات آخرین نسل اینترنت همراه را ارائه دهد، درحالی که همراه اول این خدمات را با 989 سایت نسل پنجم 5G، برای مشترکانش فراهم کرده است.
 
ایرانسل در تاریخ 10 تیرماه، در بازه زمانی گزارش ارائه شده نت سنج پلاس، همراه با نخستین روز نمایشگاه الکامپ در حضور وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات تست سرعتی بربستر شبکه بالاتر از 5، یا 5.5G ارائه داد و توانست رکورد سرعت دانلود در ایران را به بالاتر از 8 گیگابیت برثانیه برساند و رکورد دار سرعت ایترنت در ایران باقی بماند.
 
یک ماه قبل، اواخر خردادماه بود که رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد در نیمه اول خردادماه امسال، سرعت اینترنت در شبکه همراه اول نسبت به نیمه دوم آذر سال گذشته 21.3 درصد و شبکه ایرانسل 15.4 درصد افزایش یافته است.
 
این در حالی بود که اشاره رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به تعهد افزایش 30درصدی سرعت اینترنت بود. حالا تنها با گذشت یک ماه براساس آمارهای ارائه شده از سوی سامانه نت سنج پلاس، در نیمه اول تیرماه سال 1403 سرعت اینترنت همراه اول برابر با 12.9 مگابایت در ثانیه و سرعت اینترنت ایرانسل برابر با 13 مگابایت در ثانیه و بیشتر از همراه اول محاسبه شده است.
 
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نخستین بار در دولت دوازدهم سامانه نت سنج پلاس را با هدف شفافیت در ارائه خدمات ارائه کرد و در دولت سیزدهم نیز شاخص‌های عملکردی اپراتورهای همراه در همین سامانه در دسترس قرارگرفته است و آمارها نشان می‌دهد هر دو اپراتورارتباطی در ارائه سرعت بالاتر موفق عمل کرده‌اند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر