نرخ جدید جرائم رانندگی؛ دوردور کردن گران تمام می‌شود؟

نرخ جدید جرائم رانندگی تقریبا از یک هفته قبل آپدیت شده و بد نیست بدانیم به جز هزینه‌های مربوط به مصرف بنزین، چه ارقامی بابت تخلف‌های حین دور دور لحاظ خواهد شد.

ارتکاب همزمان سه تخلف سرعت و سبقت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، می‌تواند یک میلیون و 350 هزار تومان جریمه در پی داشته باشد

نرخ جدید جرائم رانندگی به شکلی است که راننده‌های ناشی بابت سه قلم تخلف حین دور دور بیش از یک میلیون در خرج می‌افتند.

به گزارش فرارو، مبلغ جریمه سرعت غیر مجاز که تا 23 تیر ماه امسال 210 هزار تومان اعمال می‌شد، از حالا به بعد حداقل 250 هزار تومان است. سبقت غیر مجاز در شهر‌های بزرگ و جاده‌های بین‌شهری شامل جریمه 700 هزار تومانی می‌شود و مبلغ جریمه استفاده از تلفن همراه حین رانندگی به 40 هزار تومان رسیده است.

نرخ جدید جرائم رانندگی تقریبا از یک هفته قبل آپدیت شده و بد نیست بدانیم به جز هزینه‌های مربوط به مصرف بنزین، چه ارقامی بابت تخلف‌های حین دور دور لحاظ خواهد شد.

مبلغ جریمه سرعت غیر مجاز به دو شکل محاسبه می‌شود. اگر راننده نسبت به حداکثر سرعت مجاز نهایتا 30 کیلومتر بر ساعت سرعت بیشتری داشته باشد، 250 هزار تومان جریمه می‌شود، اما اگر دوربین‌های راهنمایی رانندگی تجاوز از سرعت مجاز را بالاتر از 30 کیلومتر برساعت تشخیص دهند، مبلغ جریمه سرعت غیر مجاز 300 هزار تومان خواهد بود. رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ چند ماه اعلام کرده بود بیشترین تخلف تجاوز از سرعت غیرمجاز مربوط به پژو 206 است.

سبقت غیرمجاز یکی از گران‌ترین موارد نرخ جدید جرائم رانندگی است. اگر در کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین‌شهری و مناطق آزاد تجاری – صنعتی مرتکب تخلف سبقت غیرمجاز شوید، 700 هزار تومان جریمه خواهید شد. مبلغ جریمه سبقت غیرمجاز در شهر‌های کوچک به نیم میلیون تومان می‌رسد و این عدد در روستا 300 هزار تومان خواهد بود.

اگر دوربین‌های راهنمایی رانندگی تجاوز از سرعت مجاز را بالاتر از 30 کیلومتر برساعت تشخیص دهند، مبلغ جریمه 300 هزار تومان خواهد بود

بیشترین نرخ جدید جرائم رانندگی، اما با کد 2007 شناخته می‌شود و در قالب عنوان‌هایی مثل مصرف مشروبات الکلی و روانگردان یا مصرف دارو‌های روان‌گردان یا افیونی قرار می‌گیرد.

نرخ جدید جرائم رانندگی مشخص می‌کند پلیس راه برای این تخلف خطرناک در حین رانندگی، مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومانی را تعیین کرده که دقیقا 3.5 برابر سال گذشته است و مبلغ جریمه تفاوتی در شهر‌های بزرگ و کوچک و روستا‌ها ندارد.

حرکات نمایشی یکی دیگر از تخلف‌های دیده شده حین دور دور کردن است. آنطور که پلیس راه گفته مبلغ جریمه حرکات نمایشی بسته به محل تخلف بین 250 تا 500 هزار تومان است. هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا یا تک‌چرخ زدن با موتور سیکلت در شهر‌های بزرگ شامل جریمه نیم‌میلیونی می‌شود و انجام حرکات نمایشی در روستا‌ها 250 هزار تومان جریمه دارد.

کمترین نرخ جدید جرائم رانندگی 90 هزار تومان تعیین شده است. این قلم برای دو مورد تخلف است. اولی راه ندادن به خودرو عقبی برای سبقت خواهد بود و دومی توقف دوبله. پرتاب زباله در خیابان نیز از سوی راننده یا هر کدام از سرنشینان خودرو، طبق نرخ جدید جرائم رانندگی 100 هزار تومان جریمه در پی دارد.

مبلغ جریمه دنده عقب در آزادراه‌ها از 150 هزار تومان در سال گذشته، حالا به 500 هزار تومان رسیده است. راننده‌ای که توجهی به تابلو ورود ممنوع نمی‌کند، 250 هزار تومان جریمه می‌شود. جایی که دور زدن ممنوع است، مبلغ جریمه دور زدن 300 هزار تومان تعیین شده.

مبلغ جریمه رانندگی با پلاک غیرمجاز از 60 هزار تومان به 400 هزار تومان تبدیل شده و آنطور که جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفته، انجام عمدی این تخلف حتی منجر به معرفی راننده به دادسرا می‌شود. استفاده از تلفن همراه که به نقل از پلیس راه جزو پرتکرارترین تخلف‌های رانندگی است، با همین مبلغ به عنوان جریمه روبرو می‌شود. دقیقا مثل عبور از چراغ قرمز. نرخ جدید جرایم رانندگی را که برای بازدارندگی بیشتر، به طور متوسط سه برابر نسبت به سال قبل ارتقا پیدا کرده، در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر