کدام کشور بیشترین مخاطبان محتواهای غیراخلاقی را دارد؟

تحقیقات نشان داده است که افزایش تماشای این وبگاه‌ها منجر به افزایش افسردگی، استرس، اضطراب و احساس انزوا می‌شود، چراکه اعتیاد به این مضامین وقت و انرژی بالایی می‌گیرد و زمان کمی برای اجتماعی شدن و سرمایه‌گذاری در روابط واقعی باقی می‌گذارد. این مشکلات با وجود قرنطینه کووید -۱۹ طی سال‌های اخیر تشدید شده است.

ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، مجارستان، هندوستان و مکزیک کشورهایی با بیشترین مخاطبان محتواهای غیراخلاقی در سال 2024 هستند.

به گزارش ایمنا، محتواهای غیراخلاقی به یک صنعت منفی چند میلیارد دلاری با ارزش تخمینی 97 میلیارد دلار تبدیل شده است و با وجود جرم بودن انتشار آن‌ها، حدود 35 درصد از کل دانلودهای اینترنت را به خود اختصاص می‌دهد.

آسیب‌های تماشای محتواهای غیراخلاقی

با دسترسی و استفاده گسترده از اینترنت، دانلود این مطالب نیز در حال افزایش است و بر اساس مطالعات انجام‌گرفته، به‌طور منظم مخاطبانی از همه گروه‌های سنی دارد. برآوردها نشان می‌دهد که 70 درصد از مردان 18 تا 24 سال حداقل یک‌بار در ماه از وبگاه‌هایی با محتواهای غیراخلاقی بازدید می‌کنند.

12 درصد از کل وبگاه‌های موجود در اینترنت (4.2 میلیون وبگاه) به محتواهای غیراخلاقی تعلق دارد و فردی که به‌طور هدفمند وارد این وبگاه‌ها می‌شود، به‌طور متوسط 15 دقیقه در آن می‌ماند که طبق تحقیقات این امر تأثیر نامطلوبی بر عملکرد روزانه آن‌ها دارد. در اصل ثابت شده است که کاربران این وبگاه‌ها بیشترین میزان از ویژگی‌هایی همچون روان‌رنجوری و پریشانی عاطفی یا روانی را نشان می‌دهند.

تحقیقات نشان داده است که افزایش تماشای این وبگاه‌ها منجر به افزایش افسردگی، استرس، اضطراب و احساس انزوا می‌شود، چراکه اعتیاد به این مضامین وقت و انرژی بالایی می‌گیرد و زمان کمی برای اجتماعی شدن و سرمایه‌گذاری در روابط واقعی باقی می‌گذارد. این مشکلات با وجود قرنطینه کووید -19 طی سال‌های اخیر تشدید شده است.

کشورهایی با بیشترین اعتیاد به محتواهای غیراخلاقی

ایالات متحده بیشترین اعتیاد را به محتواهای غیراخلاقی دارد و بزرگ‌ترین تولیدکننده این نوع محتواها است که اکنون به‌راحتی از طریق استفاده گسترده از اینترنت قابل دسترسی است. در مجموع 61 درصد از مردم این کشور از طریق تلفن، 28 درصد از طریق کامپیوتر یا لپ‌تاپ و 11 درصد از طریق تبلت به این محتواها دسترسی دارند و 6 از هر 10 نفر (58 درصد) از افراد، در مقطعی از زندگی درگیر اعتیاد به محتواهای غیراخلاقی بوده‌اند. در آمریکا مردان چهار برابر بیشتر از زنان به تماشای مطالب مبتذل می‌پردازند.

این مضامین نه‌تنها بر بزرگسالان، بلکه بر دانش‌آموزان آمریکا نیز تأثیر می‌گذارد و طبق تحقیقات حدود 56 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی درگیر آن هستند. 32.9 درصد از این افراد اولین محتواهای غیراخلاقی زندگی خود را پیش از 12 سالگی از اینترنت دیده‌اند.

بریتانیا دومین کشور از نظر اعتیاد به محتواهای غیراخلاقی و میزبان 7 درصد از مشغولان جهانی این صنعت است. این مضامین به‌طور فزاینده‌ای در میان کودکان در حال رایج شدن است و صدای اعتراضات عده بسیاری از مشاهیر کشور نسبت به سهولت دسترسی کودکان به محتوای مستهجن بلند شده است.

مجارستان در رتبه سوم این لیست قرار دارد و کاربران محتوای غیراخلاقی در آن گروه‌های جمعیتی متنوعی را در بر می‌گیرند، اما تغییرات قابل‌توجهی در استفاده از وبگاه‌های مستهجن در طول نسل‌های مجارستانی دیده می‌شود. در سال 2023 افراد 30 تا 39 ساله در مجارستان بالاترین میزان تماشای محتواهای غیراخلاقی را داشتند و آمار کاربران این مضامین به 48 درصد می‌رسید، با این حال سال جاری 32 درصد از افراد 40 تا 49 ساله در این کشور از وبگاه‌های غیراخلاقی بازدید داشته‌اند.

هندوستان چهارمین کشور معتاد به محتواهای مبتذل است. هند این جایگاه را به‌رغم غیرقانونی بودن فروش و توزیع مطالب ناپسند به دست آورده است. روند رو به افزایش اعتیاد به محتواهای غیراخلاقی در این کشور به افزایش روزافزون گوشی‌های هوشمند، برنامه‌های داده مقرون‌به‌صرفه و در دسترس بودن گوشی‌های ارزان‌قیمت و رده بالا مرتبط است. 89 درصد از کاربران مضامین مستهجن در سال 2019، محتواهای غیراخلاقی را از طریق دستگاه‌های تلفن همراه خود تماشا کردند.

مکزیک پنجمین کشوری است که بیشترین اعتیاد به محتواهای غیراخلاقی را دارد و آمار کاربران وبگاه‌های مستهجن این کشور به‌طور روزانه در حال افزایش است. با این حال میانگین زمان صرف‌شده در وبگاه‌های غیراخلاقی این کشور در هر بازدید 8 دقیقه و 45 ثانیه است. در بدترین حالت ممکن برای این کشور، تماشای مضامین مستهجن در این کشور به یک راز آشکار تبدیل شده است و تعداد کمی از افراد سعی در پنهان کردن چنین رفتاری دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر