هوای اراک و شازند همچنان ناسالم است

وضعیت شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت ۱۱ صبح امروز برای شهر اراک ۱۶۰ و شهر شازند ۱۷۱ است که در هر دو شهر کیفیت هوا برای تمامی گروه‌ها ناسالم است.

رئیس مرکز پایش کیفیت هوای استان مرکزی از ناسالم بودن هوای اراک و شازند برای تمامی گروه‌ها خبر داد.

علیرضا محرابیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح روز شنبه 30 تیر ماه برابر با عدد 124 و شاخص کیفیت هوا، ناسالم برای گروه‌های حساس بوده است.

وی افزود: وضعیت شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در ساعت 11 صبح امروز برای شهر اراک 160 و شهر شازند 171 است که در هر دو شهر کیفیت هوا برای تمامی گروه‌ها ناسالم است.

محرابیان تصریح کرد: آلاینده مسئول آلودگی‌ هوا، ذرات کمتر از 2.5 میکرون است و تعداد روزهای ناسالم اراک از ابتدای سال تاکنون به 21 روز رسیده است.

بر اساس هشدار سطح زرد هواشناسی استان مرکزی، به دلیل تداوم وزش بادهای شرقی در بیابان‌های شرق قم پتانسیل خیزش و انتقال گرد و خاک از این مناطق به استان تا انتهای روز شنبه وجود دارد. همچنین احتمال خیزش گرد و خاک محلی در مناطق مستعد استان به ویژه مناطق حاشیه و بستر خشکیده تالاب میقان پیش‌بینی می‌شود که کاهش دید افقی و کیفیت هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا را در پی خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر