روند رو به رشد تولید انرژی‌های تجدیدپذیر از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۳ (+ اینفوگرافی)

علیرغم رشد گسترده انرژی های تجدیدپذیر در سراسر جهان، آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید می کند که ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر جهانی باید تا سال ۲۰۳۰ نسبت به سال ۲۰۲۳ سه برابر شود تا به اهداف بلندپروازانه تعیین شده توافق نامه پاریس دست یابد.

ظرفیت جهانی تولید انرژی های تجدیدپذیر از سال 2000 تا 415 درصد یا با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) 7.4 درصد رشد کرده است. با این حال، بسیاری از مناطق بزرگ و ثروتمند، از جمله ایالات متحده و اروپا، رشد متوسط ​​سالانه ظرفیت انرژی تجدیدپذیر کمتری دارند.

به گزارش روزیاتو، اینفوگرافی زیر با استفاده از آخرین اطلاعات منتشر شده از آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (IRENA) نشان می‌دهد که چگونه هر منطقه جهان به رشد ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر از سال 2000 کمک کرده است.

روند رو به رشد تولید انرژی‌های تجدیدپذیر از سال 2000 تا 2023 + اینفوگرافی

روند انرژی های تجدیدپذیر در اقتصادهای توسعه یافته

بین سال‌های 2000 تا 2023، ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر جهانی از 0.8 به 3.9 تراوات افزایش یافت. سهم چین از این افزایش، 1.4 تراوات بود که بیشتر از مجموع آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی است. انرژی های تجدیدپذیر در اینجا شامل انرژی خورشیدی، بادی، آبی (به استثنای ذخیره سازی پمپی)، انرژی زیستی، زمین گرمایی و انرژی دریایی است.

در این دوره، رشد ظرفیت در ایالات متحده اندکی سریعتر از اروپا، اما کندتر از چین بوده است. با این حال، انتظار می‌رود رشد انرژی‌های تجدیدپذیر ایالات متحده به دلیل اجرای اخیر قانون کاهش تورم تسریع شود.

به طور کلی، آسیا بیشترین رشد منطقه ای را نشان داده است و چین کشور برجسته در این قاره است.

روند رو به رشد تولید انرژی‌های تجدیدپذیر از سال 2000 تا 2023 + اینفوگرافی

کانادا نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته از سال 2000 به بعد در زمینه افزایش ظرفیت انرژی های تجدید پذیر به مراتب ضعف تر عمل کرده است. بین سال‌های 2000 تا 2023، ظرفیت انرژی تجدیدپذیر این کشور تنها 57 درصد رشد کرد.

روندها در اقتصادهای در حال توسعه

ظرفیت تجدیدپذیر آفریقا از سال 2000 بر اساس نرخ رشد مرکب سالانه 4 درصد، 184 درصد رشد کرده است.

هند اکنون پرجمعیت ترین کشور روی کره زمین است و ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر آن نیز به سرعت در حال رشد است. از سال 2000 تا 2023، 604 درصد یا 80 درصد نرخ رشد مرکب سالانه رشد کرده است.

روند رو به رشد تولید انرژی‌های تجدیدپذیر از سال 2000 تا 2023 + اینفوگرافی

این یادآوری مهم است که بدانیم ظرفیت انرژی همیشه معادل تولید برق نیست. این امر به ویژه در مورد منابع متناوب انرژی مانند خورشید و باد که به پدیده های طبیعی وابسته هستند، صادق است.

علیرغم رشد گسترده انرژی های تجدیدپذیر در سراسر جهان، آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید می کند که ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر جهانی باید تا سال 2030 نسبت به سال 2023 سه برابر شود تا به اهداف بلندپروازانه تعیین شده توافق نامه پاریس دست یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر