درباره یوگای چشم و فواید فوق‌العاده‌اش چه می‌دانید؟

این روش سنتی که نوعی ورزش برای چشم‌ها محسوب می‌شود، در بسیاری از مطالعات چشم‌پزشکی نتایج شگفت‌آوری ثبت کرده است.

 با وجود این همه دستگاه‌های الکترونیک با صفحه شیشه‌ای که مجبور هستیم هر روز برای گذران زندگی به آنها نگاه کنیم، سلامت چشم‌ها بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

به گزارش اطلاعات آنلاین، به نظر می رسد روشی که قدمت آن به قرن‌ها قبل برمی گردد ممکن است راه حلی برای فشارهای امروزی ارائه دهد. یوگای چشم که اغلب توسط افراد بدبین مورد تمسخر قرار می‌گیرد، به طور فزاینده‌ای محبوب شده است و به عنوان یک ورزش مورد توجه برای افرادی که به دنبال حذف دائمی عینک خود هستند، مورد توجه قرار گرفته است.

این روش سنتی که نوعی ورزش برای چشم‌ها محسوب می‌شود، در بسیاری از مطالعات چشم‌پزشکی نتایج شگفت‌آوری ثبت کرده است.

یوگای چشم که از کارهای زیرمجموعه یوگای هند باستان است، شامل تمرینات چشمی ملایمی است که با هدف تقویت ماهیچه‌های چشم، تیز کردن تمرکز و تسکین فشار چشم انجام می‌شود. مطالعات متعدد تایید کرده‌اند که انجام منظم یوگای چشم می‌تواند منجر به بهبود چشمگیر در نزدیک‌بینی، هایپرمتروپی و آستیگماتیسم شود، بنابراین بسیاری از افراد را قادر می‌سازد کمتر به عینک یا تماس‌ها وابسته شوند.

یک موسسه فعال در تحقیقات چشم پزشکی در انگلیس (Gloucestershire Live) گزارش می دهد که مزایای این روش فراتر از چیزهایی است که در رسانه‌ها گفته می‌شود. کاهش فشار مزمن چشم، به حداقل رساندن سردرد، و حتی بهبود سطح تمرکز. اعتقاد بر این است که تمرکز شدید مورد نیاز و تنفس منظم در طول یوگای چشمی، سیستم عصبی پاراسمپاتیک را برای ایجاد آرامش عمیق تحریک می‌کند.

یوگای چشم به طور بالقوه می‌تواند روند طبیعی پیری بینایی را کاهش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که تمرین منظم چشمی می‌تواند به حفظ کنترل حرکتی چشمی کمک کند و شروع بیماری‌هایی مانند پیرچشمی را به تاخیر بیندازد. در این روش کافی است که با چشمان بسته اطراف بینی‌های خود را مالش دهید و این کار را در فواصل روز تکرار کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر