بنگاه‌های املاک تحت رصد آنلاین

رئیس اتحادیه املاک مشهد با اشاره به فعالیت ۱۲ هزار واحد صنفی مجوز دار و دارای پروانه در حوزه املاک در شهر مشهد گفت: هم اکنون ۲ تا ۳ هزار واحد فاقد مجوز بنگاه املاک، فعالیت دارند که از این تعداد حدود ۳۰۰ واحد از ابتدای امسال پلمب شده‌اند و الباقی در حال دریافت مجوزهستند.

رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: با توجه به راه‌اندازی سامانه‌ هوشمند تعیین اجاره‌بها در مشهد، بنگاه‌های املاک در این شهر تحت رصد آنلاین اتحادیه قرار دارند.

حسین رستمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما با جدیت، اجرای سامانه هوشمند تعیین اجاره‎ بها را دنبال می‌کنیم و برای اولین بار در کشور این سامانه در خراسان رضوی و مشهد اجرا شد و ابتدا شهرهای بالای 100 هزار نفر و در مرحله بعد در سایر شهرها اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: برای اجرای ماده 8 قانون سامان‌دهی مسکن ما این سامانه را طراحی کردیم و در کشور جلودار هستیم و همین سامانه در کل کشور قابل تعمیم هست.

رئیس اتحادیه املاک مشهد با اشاره به فعالیت 12 هزار واحد صنفی مجوز دار و دارای پروانه در حوزه املاک در شهر مشهد گفت: هم اکنون 2 تا 3 هزار واحد فاقد مجوز بنگاه املاک، فعالیت دارند که از این تعداد حدود 300 واحد از ابتدای امسال پلمب شده‌اند و الباقی در حال دریافت مجوزهستند .

وی تصریح کرد: هم‌اکنون  7500 بنگاه املاک در مشهد در سامانه هوشمند تعیین اجاره بها ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به اینکه این سامانه از اول خرداد فعال شده، واحدهای صنفی به صورت آنلاین ثبت‌نام خود را انجام داده و استعلام گرفته‌اند، تحت رصد هستند و در روزهای آتی به واحدهایی که در این سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند، مراجعه و برای آن‌ها اخطار صادر می‌شود.

رستمی به شهروندان توصیه کرد: برای خرید و فروش مسکن و رهن و اجاره به واحدهای دارای مجوز مراجعه و از عقد قرارداد و مراجعه به واحدهایی که فاقد مجوز هستند و در شناسنامه آماری اتحادیه قرار ندارند، پرهیز کنند و واحدهای غیرمجاز را با تماس با شماره تلفن 31432 معرفی کنند تا در اسرع وقت نسبت به صدور اخطار و در مراحل بعدی جهت پلمب آن‌ها اقدام کنیم.

وی گفت: مستاجر براساس نرم افزار، می‌تواند اطلاعات قیمتی را کسب کند و به محض اینکه مطلع شد بالاجبار قراردادی به او تحمیل شده است، می‌تواند احقاق حق کند و تا 5 سال پس از تخلیه ملک تمام اجاره‌های مازاد بر مبلغ نرم‌افزار و بیش از 25درصد به او بازگردانده می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر