هریس، جدی‌ ترین گزینه دموکرات‌ ها در صورت کناره‌گیری بایدن

رسانه‌ آمریکایی در مقاله‌ای «کامالا هریس» معاون بایدن را جدی‌ترین گزینه حزب دموکرات در صورت کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخاباتی معرفی کرده است.

با شدت گرفتن احتمال کناره‌گیری «جو بایدن» از عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا، تقلای چهره‌های حزب دموکرات برای معرفی نامزد این حزب برای رقابت با «دونالد ترامپ» افزایش یافته و بسیاری «کامالا هریس» را جدی‌ترین گزینه برای نمایندگانی دموکرات‌ها می‌دانند.
 
به گزارش ایسنا، رسانه‌ آمریکایی در مقاله‌ای «کامالا هریس» معاون بایدن را جدی‌ترین گزینه حزب دموکرات در صورت کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخاباتی معرفی کرده است.
 
به گزارش «سی‌ان‌ان»، هیچ‌کس نمی‌داند در صورت کناره‌گیری بایدن، فرایند جایگزینی او چه خواهد بود، اما بسیاری از دموکرات‌ها می‌گویند احتمال انتخاب معاون او به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی، به میزان چشمگیری افزایش یافته است.
 
مدت‌هاست که بسیاری از چهره‌های حاضر در حزب دموکرات زمزمه کناره‌گیری بایدن از انتخابات را مطرح کرده‌اند، اما فرایند یافتن جایگزین برای او آنقدر پیچیده و نامشخص است که حتی جدی‌ترین منتقدان بایدن نیز به‌صورت علنی با نامزدی او مخالفت نکرده‌اند، زیرا نگران این هستند که فرایند یافتن جایگزین بایدن وضعیت دموکرات‌ها را از این هم بدتر کند.
 
نظرسنجی‌های داخلی حزب دموکرات نشان می‌دهد هریس کمک بیشتری به افزایش شور و شوق حامیان حزب دموکرات کرده و برای افزایش از این حزب مناسب خواهد بود. همچنین بسیاری بر این باورند که هریس می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن کارزار انتخاباتی خود را به راه بیندازد و رفته‌رفته دموکرات‌ها به این فکر می‌کنند که شاید او بتواند در برابر ترامپ یک کارزار فعال و رقابتی ایجاد کند.
 
به گزارش سی‌ان‌ان، بایدن که در حال حاضر به ویروس کرونا مبتلا شده، اعلام کرده پس از بهبودی کارزار خود را با قدرت آغاز خواهد کرد. از این رو، بسیاری از دموکرات‌ها در حال حاضر از پرداختن به مسئله جانشینی بایدن اجتناب می‌کنند. با این حال، ده‌ها چهره دموکرات به سی‌ان‌ان گفته‌اند اگر این تفاق نیفتد، آن‌ها گزینه‌ای به جز هریس در سر ندارند.
 
برخی هم با تقدیم‌کردن جایگاه نامزدی حزب دموکرات به هریس مخالف هستند، زیرا گزینه دیگری را مد نظر دارند و یا این روش را مطلوب نمی‌دانند. برخی از دموکرات‌ها پیشنهاد انجام یک رای‌گیری مقدماتی فوری را مطرح کرده‌اند که مورد استقبال بعضی از حامیان هریس نیز واقع شده است، زیرا آن‌ها باور دارند گزینه‌ای جدی در مقابل هریس وجود ندارد.
 
هریس یکی از جدی‌ترین گزینه‌های نامزدی است و حتی مخالفان او هم با توجه به وضعیت حساس حزب دموکرات، ناچار به حمایت خواهند بود، زیرا در صورت مخالفت با او و شکست هریس در انتخابات، وفاداری آن‌ها به حزب زیر سوال رفته و جایگاه خود را از دست خواهند داد.
 
به گزارش رسانه‌ آمریکایی، در تمام این هفته‌ها که مسئله کناره‌گیری بایدن مطرح شده، هریس تمام‌وکمال در کنار او ایستاده و در کمپین‌های انتخاباتی از بایدن حمایت کرده است. بسیاری از دموکرات‌ها این را نشان‌دهنده این امر می‌دانند که در صورت کناره‌گیری بایدن، نامزدی حزب دموکرات باید به هریس اعطا شود.
 
اگر بایدن کناره‌گیری کند، احتمال اینکه گزینه دیگری به‌جز هریس را به‌عنوان جانشین خود معرفی کند، بسیار کم است، زیرا این کار نه‌تنها توهینی بزرگ به کامالا هریس است، بلکه حمایت سیاه‌پوستان آمریکا که در نتیجه انتخابات تاثیر به‌سزایی دارند را نیز از حزب دموکرات دریغ خواهد کرد.  
 
دموکرات‌ها می‌دانند که هرج‌ومرج به نفع آن‌ها نیست و اگر قرار باشد در کنوانسیون ملی حزب دموکرات که به‌زودی در شیکاگو برگزار می‌شود، یک رقابت آزاد برای جانشینی بایدن به راه بیافتد، دردسرهای حزب دموکرات طولانی‌تر خواهد شد و این به نفع نامزد احتمالی این حزب در انتخابات 2024 نخواهد بود.
 
هنوز نظر مخالفان هریس تغییر نکرده است و آن‌ها مشکلات او را در گذشته به یاد دارند. بایدن بی‌شک در تصمیم‌گیری‌های خود، این مسئله را لحاظ خواهد کرد.
 
«وینسنت گونزالز» عضو مجلس نمایندگان آمریکا حیرت‌زده است و می‌گوید چطور مردم چند ماه پیش می‌گفتند بایدن باید هریس را کنار بگذارد، اما حالا همگی حامی جایگزینی بایدن توسط هریس شده‌اند. او می‌گوید وضعیت تغیری نکرده و دلیلی ندارد که دموکرات‌ها ناگهان اشتباهات گذشته هریس را فراموش کرده و به سراغ او بروند.
 
«الکساندریا اوکاسیو-کورتز» نماینده نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید بسیاری از نخبگان و حامیان مالی حزب دموکرات نمی‌خواهند بایدن یا هریس نامزد شوند. برخی از چهره‌های پیشروها و ترقی‌خواه نیز به بایدن بیشتر از هریس اعتماد دارند. گفتنی است که پدر و مادر کامالا هریس متولد ایالات متحده نیستند.
 
به گزارش سی‌ان‌ان، جمهوری‌خواهان نیز احتمالا از نامزدی هریس استقبال خواهند کرد، زیرا انتقادات فراوانی را حاضر و آماده در اختیار دارند تا علیه این نامزد احتمالی حزب دموکرات مطرح کنند. آن‌ها بی‌شک درباره مسائلی مانند میزان آگاهی هریس از وضعیت سلامتی بایدن سوال می‌پرسند و قانونی بودن جایگزینی بایدن توسط هریس در برگه‌های رأی را زیر سوال خواهند برد. «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل اکثریت جمهوری‌خواه است نیز این مسئله را مطرح کرده و تحقیقاتی را درباره آن آغاز کرده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر