ثبت دما بالای ۴۰ درجه در ۱۷۰ ایستگاه هواشناسی

اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی کشور نشان می‌دهد که بین خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق کشور در شبانه‌روز گذشته حدود ۴۰ درجه اختلاف دما وجود دارد. فرودگاه اردبیل در شبانه‌روز گذشته با دمای ۹.۸ درجه سلسیوس خنک‌ترین منطقه دارای ایستگاه هواشناسی شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی اختلاف دمای 40 درجه‌ای بین گرمترین و سردترین مناطق کشور ثبت شد و 170 ایستگاه دمای 40 درجه و بیشتر را به ثبت رساندند.
 
به گزارش ایسنا؛ اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی کشور نشان می‌دهد که بین خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق کشور در شبانه‌روز گذشته حدود 40 درجه اختلاف دما وجود دارد. فرودگاه اردبیل در شبانه‌روز گذشته با دمای 9.8 درجه سلسیوس خنک‌ترین منطقه دارای ایستگاه هواشناسی شد.
 
پس از اردبیل «دشت نمدان» در استان فارس با دمای 10.1، «بلداجی» در چهارمحال و بختیاری 10.3،‌ الشتر در لرستان 10.5 و «نیر» در استان اردبیل با دمای 10.6 درجه سلسیوس خنک‌ترین دماهای امروز کشور را ثبت کرده‌اند این در حالیست که در شبانه روز گذشته بیشینه دمای هوا در شوشِ خوزستان به 50 درجه سلسیوس رسید و گرم‌ترین شهر کشور شد.
 
بیشینه دمای هوا نیز در بسیاری از شهرهای نیمه جنوبی و حتی نیمه شمالی کشور در شبانه روز گذشته به 40 درجه و بیشتر از آن رسیده است. آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان  می‌دهد که در شبانه روز گذشته حدود 170 ایستگاه هواشناسی دمای 40 درجه و بیشتر از آن ثبت کرده‌اند.
 
در شبانه روز گذشته همچنین بارش‌های رگباری و نقطه‌ای در برخی مناطق کشور رخ داد که بیشترین بارش با میزان 26.6 میلی متر در ایستگاه «سردشت بشاگرد» در هرمزگان ثبت شده است. این پرباران ترین روز این منطقه از ابتدای تابستان تاکنون است که بر اثر فعالیت یک سیستم همرفتی رخ داده است.
 
در شبانه روز گذشته همچنین از حدود 60 ایستگاه سینوپتیک هواشناسی گزارش بارندگی دریافت شده که بیشترین بارش‌ها به‌ترتیب از «سردشت بشاگرد» با 26.6، «جیرکل» در گیلان 23.7، «قراخیل» در مازندران 17.6 و «امیرآباد» در مازندران 16.7 میلی متر گزارش شده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر