تبلیغات

روش های حک عکس روی سنگ قبر

 چاپ عکس بر روی سنگ قبر یکی از اصلی‌ترین معیارهای خریداران سنگ مزار در میان ایرانی‌ها به حساب می‌آید و شما باید نه تنها جنس، بلکه روش حکاکی بر روی سنگ قبر را نیز در هنگام ثبت سفارش در نظر داشته باشید. به صورت سنتی در ایران با تیشه و یا میخ  در هنگام خرید سنگ قبر عکس متوفی حکاکی می‌شد، ولی امروزه با استفاده از ماشین آلات صنعتی بسیار قدرتمند، روش‌هایی به بازار معرفی شده است که می‌توانید با استفاده از آنها تصویر شفاف متوفی را در بالاترین کیفیت بر روی سنگ قبر حک کنید. استفاده از ماشین آلات لیزری،  چاپ سرامیکی رنگی و حکاکی دستی، امروزه به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای چاپ تصویر بر روی سنگ قبر به حساب می‌آید.  حالا قصد داریم این موارد را به صورت تک تک مورد بررسی قرار دهیم. 

روش های حک عکس روی سنگ قبر

بهترین روش های حک عکس روی سنگ قبر

 اینکه شما انتخاب کنید کدام یک از روش‌های حک عکس بر روی سنگ قبر بهترین گزینه می‌باشد،  تا حد زیادی به نوع سنگ و مجموعه‌ای که خرید سنگ قبر را از آنجا تکمیل کرده اید، بستگی دارد. اگر قصد دوام همیشگی حکاکی را دارید، استفاده از حکاکی‌های دستی سنتی،  برای شما بهترین روش پیشنهادی می‌باشد.  ولی اگر ظرافت و زیبایی را در نظر دارید، استفاده از چاپ و حک لیزری بهترین گزینه بوده که می‌توانید عکس را از طریق فتوشاپ به صورت کاملاً دقیق بر روی سنگ قبر حک کنید.

مزایای و معایب حک لیزری روی سنگ

در صورتی که قصد دارید حک لیزری را بر روی سنگ قبر انجام دهید، باید در نظر داشته باشید که اصلی‌ترین مزیت این روش، زیبایی و هزینه بسیار پایین آن بوده که می‌توانید به صورت رایگان از شرکت تولیدی درخواست کنید عکس متوفی را بر روی سنگ قبر حک کنند. دومین مزیت نیز، تحویل سریع سنگ قبر است که اگر سفارش خود را به سرعت ثبت کنید، در طی دو روز می‌توانید سنگ قبر خود را به صورت نصب شده دریافت نمایید. 

حکاکی عکس روی سنگ قبر توسط هنرمند

 نزدیک به 7000 سال هست در ایران بر روی سنگ قبرها هنرمندان برجسته ایرانی عکس متوفی را با دقت بسیار ظریفی چاپ می‌کنند.  اولین حک دستی هنرمندان بر روی سنگ قبر، به زمان حکومت هگمتانه باز می‌گردد که هم اکنون نیز نمونه‌هایی از آن در شهر همدان مشاهده می‌شود. در این مدل، هنرمند با استفاده از یک میخ یا تیشه، عکس کامل متوفی را با دقت بسیار زیادی حک می‌کند که ممکن است حتی تا یک ماه نیز این فرایند طول بکشد. 

حک لیزری عکس روی سنگ قبر

 چاپ لیزری که سال‌هاست در ایران بسیار محبوب شده، بیشتر به دلیل زیبایی منحصر به فرد و سرعت بالای اجرا مشهور شده است که می‌توانید حتی بر روی نازک‌ترین سنگ قبرها نیز عکس متوفی را با بالاترین جزئیات چاپ کنید. در این روش، عکس را از طریق فتوشاپ به صورت سیاه و سفید درآورده و دستگاه‌های سی‌ان‌سی با دقت 120 بی تی آی تمامی جزئیات را دقیق ثبت می‌کنند. 

چاپ رنگی عکس روی سنگ قبر توسط کاشی و سرامیک

 در صورت اینکه قصد ندارید هیچ یک از روش‌های هک بر روی سنگ قبر را انتخاب کنید، امروزه به لطف وجود دستگاه‌های چاپ بسیار پیشرفته، روشی پیشنهاد می‌شود که می‌توانید عکس متوفی را بر روی یک کاشی یا سرامیک چاپ کرده و به صورت رنگی، همان چاپ را با دقت بسیار بالا بر روی سنگ قبر قرار دهید. علی رغم اینکه این روش طول عمر بسیار کمی دارد، ولی به دلیل اینکه زیبایی سنگ قبر را دوچندان می‌کند در میان ایرانی‌ها بسیار محبوب شده است.

حک لیزری روی چه سنگی بهتر است؟

 هنگام خرید سنگ قبر باید دقت داشته باشید که اگر قصد دارید حک لیزری را برای متوفی در نظر بگیرید، بهترین سنگ قبری که می‌توانید خریداری کنید، سنگ قبرهای گرانیت مشکی و یا نانو است که به دلیل اینکه رگه‌های بسیار کمتری بر روی آنها مشاهده می‌شود، تصویری که از عکس مشاهده می‌کنید، فوق‌العاده زیبا می‌باشد.

مجموعه سنگ بهشت بزرگترین تولید کننده سنگ قبر در ایران

 خرید سنگ قبر نیاز به کارشناسان بسیار متخصصی دارد که در مجموعه سنگ بهشت می‌توانید با یکی از بهترین مراکز تولید کننده و وارد کنندگان سنگ قبر در ارتباط باشید که این امکان را برای شما فراهم آورده‌اند تا بر اساس نیازهایی که دارید، بهترین سنگ قبر را انتخاب کرده و چاپ‌های متفاوت را نیز بر روی آن داشته باشید.  این مجموعه که ارسال  و نصب رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهد، ضمانت‌نامه مادام العمر را نیز با تمامی سنگ قبرهای خود در نظر گرفته که هنگام خرید برگه‌های مد نظر را از آنها دریافت می کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر