روزنامه اسرائیلی : حمله پهپاد یمنی به تل آویو ۷ اکتبر دیگری است

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت با انتشارجزئیات تازه از حمله پهپاد یمنی "یافا" به یک ساختمان مسکونی در تل‌آویو، خاطرنشان کرد که این پهپاد ظاهرا از یمن به پرواز درآمده و حدود ۲۰۰۰ کیلومتر مسیر را طی کرده است.

این تحول پایان برتری منحصر به فرد نیروی هوایی اسرائیل به دلیل ناتوانی ابزارهای هشدار زودهنگام برای کشف پهپاد است و نیز نشان دهنده شکاف در داده های اطلاعاتی برای هشدار قبلی نسبت به حملات است.
 
به گزارش جماران به نقل از الجزیره،  روزنامه «کالکالیست» اسرائیلی به نقل از یک منبع برجسته در ارتش اسرائیل نوشت که حمله یمنی ها با پهپاد«یافا» به تل آویو به مثابه هفت اکتبر دیگری برای سامانه های دفاعی اسرائیل است.(هفت اکتبر روزی بود که مقاومت فلسطین در نوار غزه از زمین و هوا به سرزمین های اشغالی حمله کرد و این حمله یک رسوایی بزرگ برای ارتش اسرائیل به شمار می رود)
 
این منبع گفت که موفقیت حوثی ها در شلیک یک پهپاد بمب گذاری شده که توانست بیش از دو هزار کیلومتر   مسافت را طی کند و به وسط سرزمین های اشغالی برسد یک شکست بزرگ برای سامانه های دفاع هوایی است و هشداری برای پایان دوران«آسمان صاف» در اشاره به لایه های سامانه دفاع هوایی برای دفاع از اسرائیل است.
 
این منبع نظامی تأکید کرد که این تحول پایان برتری منحصر به فرد نیروی هوایی اسرائیل به دلیل ناتوانی ابزارهای هشدار زودهنگام برای کشف پهپاد است و نیز نشان دهنده شکاف در داده های اطلاعاتی برای هشدار قبلی نسبت به حملات است.
 
همچنین این منبع در ادامه گفت که حمله پهپادی یمنی ها شکاف در هماهنگی با نیروهای آمریکایی در دریای سرخ را نشان می دهد زیرا نیروهای آمریکایی در صورت رصد هر گونه جسم مشکوک باید به اسرائیلی ها اطلاع دهد.
 
در همین حال، روزنامه یدیعوت آحرونوت جزئیات تازه ای درباره حمله پهپاد یمنی "یافا" به تل‌آویو – که به کشته شدن یک صهیونیست و مجروح شدن 10 نفر دیگر منجر شد- فاش کرد.
 
روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت با انتشارجزئیات تازه از حمله پهپاد یمنی "یافا" به یک ساختمان مسکونی در تل‌آویو، خاطرنشان کرد که این پهپاد ظاهرا از یمن به پرواز درآمده و حدود 2000 کیلومتر مسیر را طی کرده است.
 
این روزنامه نوشت: "بخشی از مسیری که این پهپاد طی کرده است در مقایسه با حوادث قبلی، جدید هستند و این تغییر مسیر، کار شناسایی و رهگیری را برای سامانه های شناسایی ارتش اسرائیل سخت می کند".
 
به گفته این روزنامه، کلاهک به کار رفته در این پهپاد "نسبتا کوچک بوده و فقط چند کیلوگرم مواد منفجره می توانسته حمل کند." به همین دلیل "موفق به طی چنین مسیر طولانی شده است".
 
این روزنامه افزود: "مسیر کامل حرکت این پهپاد هنوز در دست بررسی است اما طبق برآوردهای اولیه ارتش، این پهپاد با عبور از سینا و دریای مدیترانه به ساحل جنوبی اسرائیل رسیده است".
 
گفته می شود این پهپاد در ارتفاع پایین پرواز می کرده است و به محض ورود به سواحل تل‌آویو تا ارتفاع چند ده متری پایین آمده است تا شناسایی نشود.
 
بامداد دیروز (جمعه 29 تیرماه) انفجاری در فاصله 100 متری سفارت آمریکا در تل‌آویو رخ داد.
 
به دنبال این حمله، نیروی مسلح یمن با صدور بیانیه اعلام کرد: "نیروی پهپادی ارتش یمن یکی از اهداف مهم در منطقه یافا در تل‌آویو را هدف قرار داد".
 
در این بیانیه آمده است این عملیات با استفاده از پهپاد جدیدی به نام "یافا" انجام گرفت. این پهپاد می‌تواند از رادارها و سامانه‌های رهگیری دشمن عبور کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر