افزایش طرفداران ترامپ درون سیلیکون ولی / چرا غول‌های فناوری به سمت ترامپ می‌چرخند؟

در اینجا یک موضوع وجود دارد که باعث شد رهبران سیلیکون ولی حتی در سال ۲۰۱۷ میلادی دموکرات‌ها به چالش بکشند: آنان نمی‌خواستند دولت در عملیات کسب و کارشان دخالت کند و این ممکن است توضیح دهنده چرایی حداقل بخشی از حمایت از ترامپ در میان نخبگان سیلیکون ولی در این دوره از انتخابات باشد.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق آمریکا در میان مدیران و فعالان سیلیکون ولی شخصا "عنصری نامطلوب" قلمداد شده است. تقریبا تمام دلاری که نخبگان سیلیکون ولی در سال 2016 خرج کردند به کارزار انتخاباتی "هیلاری کلینتون" نامزد حزب دموکرات رسید. آن نخبگان در انتخابات سال 2020 حتی به میزانی بیش‌تر برای شکست ترامپ هزینه کردند.
 
تعداد معدودی از آنان از جمله "پیتر تیل" سرمایه گذار ریسک پذیر و بنیانگذار پی پل از ترامپ حمایت کردند. حتی بسیاری از این تعداد معدود کارافرینان و فعالان سیلیکون ولی از ترس احتمال مواجه شدن با واکنش‌های انتقادی که می‌توانست به کسب و کارشان آسیب برساند بی سر و صدا از کارزار انتخاباتی ترامپ حمایت کردند و در مورد آن حمایت آشکارا چیزی نگفتند.
 
به گزارش فرارو به نقل از وُکس، با این وجود، آز آخرین انتخابات برگزار شده در امریکا به این سو چیزی تغییر کرده است. در هفته جاری روزنامه "وال استریت ژورنال" گزارش داد که "ایلان ماسک" پس از سوء قصد نافرجام صورت گرفته علیه جان ترامپ از او حمایت کرد و قصد دارد ماهانه 45 میلیون دلار به کارزار طرفدار ترامپ در انتخابات پیش رو کمک کند.
 
"دیوید ساکس" سرمایه گذار و کارآفرین برجسته عرصه فناوری که پیش‌تر گفته بود ترامپ را باید به دلیل اقدامات اش در رابطه با شورش طرفداران اش در تاریخ 6 ژانویه 2021 علیه ساختمان کنگره امریکا رد صلاحیت کرد اکنون از رئیس جمهور سابق حمایت کرده است. ساکس در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان در میلواکی سخنرانی کرد. یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه گذاری ریسک پذیر سیلیکون ولی یعنی "اندریسن هوروویتز" اخیرا اعلام کرده که مبالغ زیادی را به کارزار انتخاباتی ترامپ کمک خواهد کرد.
 
"رایان سلکیس" بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تحقیقاتی تجزیه و تحلیل داده رمز ارز دیجیتال "مساری" ماه گذشته در توئیتر نوشته بود:" دیوار آبی (نماد حزب دموکرات) فناوری در برابر چشمان ما در حال فروپاشی است". ارزیابی سلکیس ممکن است کاملا درست نباشد. براساس اکثر شواهد سیلیکون ولی هنوز عمدتا با حزب دموکرات است. با این وجود، به نظر می‌رسد نخبگان عرصه فناوری که از ترامپ حمایت می‌کنند اکنون این کار را راحت‌تر و آشکارتر از گذشته و بدون ترس از طرد شدن انجام می‌دهند.

چرا برخی از رهبران سیلیکون ولی از ترامپ حمایت می‌کنند؟

واقعیت آن است که سیلیکون ولی در حال تغییر جهت زمین لرزه‌ای به سمت جناح راست سیاست امریکا نیست. از سال 2022 میلادی کمی بیش از نیمی از رای دهندگان در سن ماتئو و سانتا کلارا (که دره سیلیکون را در بر می‌گیرند) به عنوان رای دهنده دموکرات ثبت نام کردند. این سهم از دهه 1970 تغییر میلادی به این سو چندانی نکرده است. سهم رای دهندگان بدون ترجیح حزبی افزایش یافته در حالی که سهم رای دهندگان جمهوری خواه به حدود 15 درصد در سال 2022 کاهش یافته بود.
 
به نظر می‌رسد سرمایه گذاران ریسک پذیر سیلیکون ولی در مقایسه با 10 دوره انتخابات گذشته با نرخی بالاتر از حد متوسط ​​از دموکرات‌ها حمایت کرده اند. نتیجه تحلیل اخیر "وایرد" نشان داد که دموکرات‌ها به ازای کارکنان 20 شرکتی که بیشترین مشارکت سیاسی را داشته اند 2 دلار دریافت می‌کنند. این نشان می‌دهد که دیدگاه‌های سیاسی سیلیکون ولی هنوز تا حد زیادی با نتیجه مطالعه سال 2017 مطابقت دارد که نشان می‌داد فن سالاران ثروتمند از بسیاری از سیاست‌های لیبرال حمایت می‌کنند: توزیع مجدد ثروت و مهاجرت. با این وجود، در اینجا یک موضوع وجود دارد که باعث شد آنان حتی در سال 2017 میلادی دموکرات‌ها به چالش بکشند: آنان نمی‌خواستند دولت در عملیات کسب و کارشان دخالت کند و این ممکن است چرایی حداقل بخشی از حمایت از ترامپ را در میان نخبگان سیلیکون ولی در این دوره از انتخابات توضیح دهید.
 
جو بایدن رویکردی سخت گیرانه علیه شرکت‌های بزرگ عرصه فناوری اتخاذ کرده که ممکن است از سوی برخی از اهداکنندگان مالی به کارزار‌های انتخاباتی به عنوان تصمیماتی افراطی و بیش از حد قلمداد شده باشد. دولت بایدن شکایت‌های گسترده‌ای را علیه چهار شرکت بزرگ فناوری از جمله اپل، گوگل (که اکنون با نام آلفابت شناخته می‌شود)، متا و آمازون طرح کرده است. از زمان سقوط صرافی کریپتو FTX و موسس آن سم بنکمن فراید، دولت بایدن برخورد با فعالان رمز ارز دیجیتال را تشدید کرده و علیه کوین بیس و بایننس طرح شکایت کرده و قصد دارد در مورد وضع مقررات سخت گیرانه‌تر علیه آنان تلاش کند.
 
جی دی ونس معاون ترامپ، اما به طور گسترده‌ای در این باره با فلسفه دولت بایدن همصداست: او "لینا خان" رئیس کمیسیون تجارت فدرال را که پشت شکایات ضد انحصار علیه شرکت‌های بزرگ عرصه فناوری بود مورد تحسین قرار داده است. مشخص نیست که ونس اکنون که برای سمت معاونت رئیس جمهور انتخاب شده آیا موضع قبلی خود را تعدیل خواهد کرد یا خیر، اما به نظر می‌رسد برخی از غول‌های فناوری به هر حال از جمهوری خواهان حمایت می‌کنند.
 
"اندریسن هوروویتز" پیش‌تر اعلام کرده بود که این مقررات دولتی هستند که تعیین می‌کنند که کدام طرف دلار‌های خود را دریافت می‌کند. او گفته بود:" ما رای دهندگان غیرحزبی و تک موضوعی هستیم: اگر نامزدی از آینده خوش بینانه‌ای که فناوری را پشتیبانی می‌کند حمایت کند ما طرفدار آن نامزد هستیم. اگر آنان بخواهند فناوری‌های مهم را خفه کنند ما با آنان مخالف خواهیم بود".
 
در ویدئویی که منتشر شد "مارک اندریسن" و "بن هوروویتز" بنیانگذاران آن شرکت بیش‌تر توضیح دادند که چرا شرکت شان از نامزدی ترامپ حمایت می‌کند. هوروویتز با اذعان به این که با این تصمیم خود باعث خشم دوستان و اعضای خانواده اش خواهد شد گفته بود:"آینده تجارت ما آینده فناوری جدید و آینده آمریکا به معنای واقعی کلمه در خطر است. ما فکر می‌کنیم که دونالد ترامپ در واقع انتخاب درستی است".
 
رهبران رمز ارز‌های دیجیتال که سال‌ها در مخالفت با اعمال مقررات بیش‌تر علیه آن صنعت کار کرده اند کمک بیش تری به جمهوری خواهان ارائه نموده اند. هم چنین، برخی از آنان در رقابت ریاست جمهوری پیش رو ترامپ و رابرت کندی جونیور را به عنوان گزینه‌های بهتر در مقایسه با بایدن معرفی کرده است. فراتر از مقررات به نظر می‌رسد که برخی از میلیاردر‌های سیلیکون ولی در حمایت از ترامپ صرفا بدان خاطر صدای شان را بلندتر می‌کنند که می‌توانند بدون تحمل آسیب ناشی از تحریم شدن و هدف مطالب انتقادی قرار گرفتن از سوی مطبوعات به اظهارنظر بپردازند.
 
برای مثال، "ایلان ماسک" از زمانی که توئیتر را خریداری کرد و نام آن را به ایکس تغییر داد حضور فعال تری در فضای آنلاین داشته است. حمایت او از ترامپ هنوز با واکنش جدی مواجه نشده است. با این وجود، حمایتی که ترامپ از چند حامی ثروتمند در سیلیکون ولی دریافت می‌کند کارزار انتخاباتی بایدن را نگران کرده است.
 
طبق نتایج آخرین گزارش مالی کارزار‌های انتخاباتی تا پایان ماه مه کارزار ترامپ از نظر دریافت پول نقد از کارزار بایدن پیشی گرفت. ترامپ 116.6 میلیون دلار در خزانه کارزار انتخاباتی خود داشت در حالی که بایدن دارای 91.6 میلیون دلار در خزانه مالی کارزارش بوده است. بنا بر گزارش‌ها بایدن از زمان عملکرد فاجعه بار خود در مناظره در ماه گذشته برای جمع آوری کمک مالی دست و پنجه نرم کرده است.
 
برخی از اهداکنندگان فکر می‌کنند که او باید از رقابت انتخاباتی خارج شود و وعده داده اند که تا زمانی که بایدن از رقابت انتخاباتی خارج شود کمک‌های شان را متوقف کنند. دیگرانی نیز هستند که در حالی که منتظر کسب اطمینان از عدم جایگزینی او با نامزد دموکرات دیگری هستند مشارکت خود را متوقف کرده اند. در همین حال ترامپ شروع به جمع آوری کمک‌های مالی پس از سوء قصد نافرجام به جان اش کرده است.
 
وب سایت کارزار انتخاباتی ترامپ عکسی از لحظه عبور تیر از بیخ گوش ترامپ و صورت خونین او را منتشر کرده است. اگر ماسک واقعا قصد دارد از طریق انتخابات ماهانه ده‌ها میلیون دلار به کارزار انتخاباتی ترامپ کمک کند دشوار است که ببینیم چگونه بایدن می‌تواند به حضور در رقابت ادامه دهد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر