قانون جدید؛ فرصتی طلایی برای پرسپولیس و تراکتور یا بلای جان استقلال؟

تغییر قانون نقل و انتقالات و افزایش سهمیه خارجی، فرصتی طلایی برای پرسپولیس و تراکتور ایجاد کرده است، اما استقلال با چالش‌های زیادی روبرو شده است. جدایی احتمالی یامگا و بلاتکلیفی بازیکنان بوسنیایی، استقلال را در وضعیتی دشوار قرار داده است.

یک تغییر در قوانین لیگ برتر ایران احتمالا به سود دو تیم مدعی تمام خواهد شد.

به گزارش "ورزش سه"، امروز کارگروه نقل و انتقالات سازمان لیگ در حالی جلسه خود را تشکیل داد که این جلسه به سه تغییر در قوانین منجر شد: 1) قرارداد دو ساله با بازیکنان بالای سی سال، 2) افزایش یک سهمیه خارجی، 3) مبنای تعداد به جای دقیقه در محاسبه 60 درصد حضور بازیکنان خارجی.

به این ترتیب و در شرایطی که هنوز مشخص نیست موضوع مصدومیت وحدت حنانوف به چه شکلی محاسبه خواهد شد و آیا او از نظر سازمان لیگ 60 درصد حضور در بازی پرسپولیس را داشته یا خیر، اما مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند که پرسپولیس مشکلی برای استفاده از 5+1 سهمیه خارجی نخواهد داشت.

همچنین مورد دیگر مربوط به تیم تراکتور است و آنها نیز با آلوارو خیمنس و میلوش دلتیچ همچنین مشکلی داشتند اما مسئولان فدراسیون بدون اشاره به جزئیاتی از حل مشکل آنها، این خبر خوش را نیز به هواداران تراکتور و مدیران این باشگاه داده‌اند.

در صورتی که این پالس مثبت به مجوز خرید بازیکن بیشتر برای این دو باشگاه منجر شود، آنها امکان جذب 5+1 بازیکن خارجی را خواهد داشت و می‌توانند نیمی از ترکیب خود را با بازیکنان غیرایرانی تشکیل بدهند.

این لیست بازیکنان خارجی چهار تیم مدعی است:

**پرسپولیس: 1) اوستون اورونوف، 2) ایوب العملود، 3) عبدالکریم حسن، 4) گئورگی گولسیانی

**استقلال: 1) جلال الدین ماشاریپوف، 2) رافائل سیلوا، 3) گوستاوو بلانکو، 4) کیوسفسکی، 5) زلیکیچ، 6) کوین یامگا و 7) منتظر محمد

**سپاهان: 1) برایان دابو

**تراکتور: 1) ایگور پوستونسکی، 2) ریکاردو آلوز، 3) مهند علی

 

به این ترتیب در صورت جدایی عبدالکریم حسن و تمدید قرارداد با گئورگی گولسیانی، پرسپولیس سه بازیکن خارجی در لیست خود خواهد داشت و امکان خرید سه بازیکن دیگر را هم دارند. البته در صورتی که سهمیه حنانوف نیز از لیست پرسپولیس حذف شود، این تیم همچنان می‌تواند دو بازیکن خارجی را جذب کند.

در مورد استقلال، موضوع کوین یامگا و همچنان دو بازیکن بوسنیایی از اهمیت زیادی برخوردار است. در حال حاضر احتمال خروج یامگا از لیست استقلال بالاست و همچنین این باشگاه قصد دارد یک یا دو نفر از بازیکنان بوسنیایی را به طور قرضی در اختیار تیمی دیگر قرار بدهد و شاید حتی رافائل سیلوا هم به در خروجی هدایت شود.

در مورد سپاهان این تیم فقط برایان دابو را در لیست خود دارد و این تیم نیز احتمالا در روزهای آینده بازیکنان خارجی خود را طبق نظر ژوزه مورایس به خدمت خواهد گرفت.

تیم فوتبال تراکتور پس از کنار گذاشتن میلوش دلتیچ، صفا هادی و گوستاوو واگنین، حالا دو بازیکن خارجی را جذب کرده و در صورت حل مشکل دو سهمیه، امکان جذب سه بازیکن دیگر را هم خواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر