آشفتگی در کمیته فوتسال بانوان: قوانین ناگهانی و بدون مصوبه، نارضایتی باشگاه‌ها را به دنبال داشت

در آستانه آغاز لیگ برتر فوتسال بانوان، تصمیمات ناگهانی و بدون مصوبه کمیته فوتسال، سازمان لیگ و رئیس کمیته بانوان، حواشی و نارضایتی باشگاه‌ها را به دنبال داشته است. تغییر قانون سهمیه ملی‌پوشان از ۴ به ۴+۱، بدون اطلاع قبلی و در میانه فصل نقل و انتقالات، باعث اعتراض برخی باشگاه‌ها شده است.

کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال دچار نوعی آشفتگی شده که این موضوع باعث نارضایتی باشگاه‌های فوتسال شده است.

به گزارش فارس، مسابقات لیگ برتر فوتسال بانوان کشور در حالی از اوایل شهریورماه قرار است برگزار شود که تصمیمات یک طرفه کمیته فوتسال، سازمان لیگ و رئیس کمیته بانوان باعث حواشی و شوک در باشگاه‌های فوتسال شده است.

بر اساس قانونی که سالهاست در سازمان لیگ فوتسال به تصویب رسیده هر باشگاه تنها مجاز به استفاده از 4 بازیکن ملی پوش بوده است.

اما سازمان لیگ فوتسال بدون مصوبه هیات رئیسه این قانون را تغییر داده و سهمیه را به 4+1 رسانده که دروازه بان تیم ملی جزو این سهمیه محسوب نمی شود و از طرفی 4 سهمیه فقط شامل بازیکنانی می باشد که در مسابقات کافا حضور داشته اند و بازیکنانی که در سال جاری در تیم ملی حضور داشته اند جزو سهمیه ملی پوشان به حساب نمی آیند.

این تصمیم عجیب و یک طرفه سازمان لیگ در میان باشگاه‌های فوتسال بانوان باعث حواشی شده است که چرا باشگاه سایپا تهران توانسته تاکنون توانسته 6 ملی پوش فرشته خسروی، فرزانه توسلی، سارا شیربیگی، مریم سید، فاطمه رحمتی و مهتاب بنایی جذب و قرارداد آنها را نهایی کند.

سمیرا بیگدلی مسئول مسابقات بانوان سازمان لیگ در گفت و گویی با فارس در این رابطه اظهار داشت: که این قانون قبلا توسط خانم نصیری نوشته شده و اشتباه بوده و قانون 4 بازیکن ملی پوش به 5 بازیکن تغییر پیدا کرده است.

 وی در  در پاسخ به سوالی درباره اینکه مگر نباید قوانین و آیین نامه ها مصوب هیات رئیسه سازمان لیگ باشد، گفت: این جمله را چه کسی گفته است.

غفاری نایب رییس سازمان لیگ اظهار داشت: تا به امروز سازمان لیگ چنین مصوبه ای نداشته است و حتی چنین موضوعی به این سازمان اعلام نشده و از تصمیم کمیته بانوان بی اطلاعم. البته هر قانونی که در مورد برگزاری لیگ‌های فوتسال باشد باید مصوبه هیات رئیسه را داشته باشد. به هر صورت اجرای چنین قانون مهمی بدون تصویب اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ تخلف محسوب می‌شود و در این بازه نقل و انتقالاتی آسیب زیادی به بعضی از باشگاه‌ها وارد کرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال در حالی ریاست کمیته فوتسال و سازمان لیگ را به احسان اصولی سپرده و عملاً خودش دیگر نظارتی ندارد، اما همین موضوع باعث شده در این کمیته هیچ چیز سر جای خودش نباشد.

طبق قانون و اساسنامه فدراسیون فوتبال حکم رئیس دپارتمان کمیته فوتسال باید توسط ریاست فدراسیون فوتبال ابلاغ شود، اما یکی از کارمندان فدراسیون، در کمیته فوتسال مشغول به کار است و گفته می‌شود تمام اختیارات این کمیته را در اختیار دارد.

این فرد خودش را رئیس دپارتمان کمیته فوتسال معرفی می‌کند و در اتاق رئیس این دپارتمان مستقر شده و تمام تصمیمات در رابطه با تیم‌های ملی باید از کانال وی اجرایی شود. از طرفی خودش هم بعنوان سرپرست تیم ملی جوانان معرفی کرده و در تمام سفر‌های خارجی و داخلی حضوری فعال دارد، در صورتی که در گذشته که خانم یارمحمدی، یکی دیگر از کارمندان فدراسیون این کار‌ها را انجام می‌داد و در هیچ سفری حضور نداشته است.

حال مشخص نیست چرا بدون مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ آیین نامه ای به باشگاه‌ها ابلاغ می شود و یا کسی که از طرف ریاست فدراسیون فوتبال ابلاغی ندارد تحت چه قانونی خود را رئیس دپارتمان فوتسال معرفی کرده و تشکیلاتی جداگانه برای خود در کمیته فوتسال راه‌اندازی کرده در صورتی که که یک کارشناس و کارمند ساده بیش نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر