بنگلادش اینترنت را قطع کرد

قطعی اینترنت یک روش معمول برای مقابله با درگیری ها در کشورهای سراسر جهان است. طبق اطلاعات وب سایت Access Now که ناظر اینترنت است، تعداد قطعی ها در سراسر جهان هر سال افزایش می یابد. در سال ۲۰۲۳ میلادی ۳۹ کشور دسترسی به اینترنت را در بیش از ۱۶۰ موقعیت به دلایل مختلف از جمله اعتراضات، امتحانات و انتخابات قطع کردند.

در حالیکه دولت بنگلادش سعی دارد اعتراضات گسترده دانشجویی که به مرگ 32 تن منجر شده را کنترل کند، اینترنت این کشور به طور کامل قطع شده است.
 
به گزارش انگجت، این نا آرامی ها حول محور سیستم سهمیه ای است که طبق آن یک سوم مشاغل دولتی به بستگان جانبازانی تعلق می گیرد که در جنگ استقلال بنگلادش از پاکستان در سال 1971 میلادی شرکت کرده اند.
 
طبق پست رسمی رسانه دولتی BTV، روز پنج شنبه هفته گذشته هزاران معترض در داکار پایتخت بنگلادش تجمع و به این رسانه حمله کردند، پنجره ها و مبلمان را شکستند، دفاتر کاری را آتش زدند. افراد بسیاری داخل این دفاتر گیر کردند.
 
روز پنج شنبه 17 نفر در درگیری ها با پلیس کشته شدند. در این میان مقامات بنگلادشی اینترنت و دسترسی به تلفن در سراسر کشور را قطع کردند. این یک روش معمول در جنوب شرق آسیا برای جلوگیری از گسترش شایعات، اخبار جعلی و کنترل وضعیت است. اطلاعات وب سایت نت بلاکس که وضعیت اینترنت جهانی را رصد می کند، نشان می داد اینترنت بنگلادش تقریبا به طور کامل قطع شده است.
 
قطعی اینترنت یک روش معمول برای مقابله با درگیری ها در کشورهای سراسر جهان است. طبق اطلاعات وب سایت Access Now که ناظر اینترنت است، تعداد قطعی ها در سراسر جهان هر سال افزایش می یابد. در سال 2023 میلادی 39 کشور دسترسی به اینترنت را در بیش از 160 موقعیت به دلایل مختلف از جمله اعتراضات، امتحانات و انتخابات قطع کردند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر