ضیافتی رنگارنگ در المپیک پاریس؛ ۲۱۰ منوی غذایی برای ۱۵ هزار ورزشکار

در المپیک ۲۰۲۴ پاریس، شاهد تدارک ویژه‌ای برای تغذیه ورزشکاران خواهیم بود. ۲۱۰ منوی متنوع با ۳ هزار و ۸۱۵ وعده غذایی روزانه توسط ۸۰ سرآشپز از ۲۳ کشور ارائه می‌شود.

فرانسوی‌ها برنامه ویژه‌ غذایی را برای ورزشکاران حاضر در المپیک پاریس تدارک دیده‌اند.

به گزارش ایرنا، المپیک 2024 پاریس در حالی پنج‌شنبه (سوم مرداد) با برگزاری مراسم افتتاحیهبه صورت رسمی آغاز می‌شود که فرانسوی‌ها برای برگزاری این مسابقات تدارک ویژه‌ای را دیده‌اند تا این دوره ماندگار شود.

سی‌ان‌ان امروز گزارش داد که 210 منوی مختلف غذایی برای ورزشکاران در نظر گرفته شده و 3هزار و 815 وعده غذا توسط 80 سرآشپز از 23 میلت مختلف تهیه می‌شود.

ماکارونی بیشترین وعده غذایی خواهد بود که در رستوران دهکده ورزشکاران سرو می‌شود، همچنین 3هزار و 500 کیلو پنیر تازه و همچنین و 4هزار و 600 کیلو میوه تازه در نظر گرفته شده است.

ضیافتی رنگارنگ در المپیک پاریس؛ 210 منوی غذایی برای 15 هزار ورزشکار

بر اساس آمار اعلام شده در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک پاریس، روزانه برای 15 هزار ورزشکار شرکت کننده، 40 هزار وعده غذایی روزانه سرو می‌شود که مجموع آن به بیش از یک میلیون وعده غذایی در طول بازی‌ها خواهد رسید.

3 هزار و 500 صندلی در غذاخوری دهکده المپیک و پارالمپیک وجود دارد و این رستوران به صورت به صورت 24 ساعته باز خواهد بود.

همچنین کمیته برگزاری مسابقات پاریس 2024 با چندین انجمن مانند فدراسیون بانک‌های مواد غذایی فرانسه، توافق نامه‌ای برای مبارزه با هدر رفت مواد غذایی امضا کرده است. این انجمن‌ها هر روز مواد غذایی مصرف نشده را جمع‌آوری و بین افراد نیازمند توزیع می‌کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر