استاد حوزه علمیه:

روز تولد امام علی(ع) روز تولد عدالت و تقواست

گروه حوزه‌های علمیه: استاد حوزه علمیه تولد امام علی(ع) در کعبه را راز سر به مهر هستی دانست و تاکید کرد: ۱۳ رجب، سال‌روز ولادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، روز تولد عدالت و تقوی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام والمسلمین  علی گنجی، استاد حوزه علمیه 22 اردیبهشت ماه در نشست« ابعاد تربیتی مولود کعبه» با بیان اینکه تولد امام علی(ع) رازی سر به مهر است گفت: 13 رجب، سال‌روز ولادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع)، روز تولد عدالت و تقوی است؛ تولد آن امام از معماهای پیچیده هستی است و تولد او در کعبه رازی سر به مهر است و تربیت وی توسط پیامبر اسلام از افتخارات حضرت علی(ع) است.

وی با بیان اینکه هنگام تولد على(ع)، 30 سال از عمر مبارک پیامبر اکرم (ص) گذشته بود ادامه داد: ایشان به شدت على(ع) را دوست مى ‌داشت و دستور داد، تا گهواره او را در کنار بسترش قرار دادند و بیشتر اوقات، تربیت و حضانت او به دست مبارک پیامبر خدا(ص) صورت مى‏‌گرفت و هنگام نیاز، بدنش را مى‌شست، و سرگرمش مى‏‌کرد و او را به سینه خود مى‏‌گرفت.

گنجی به موضوع نامگذاری امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله ویژگی‌های مختص امیرالمومنین(ع) که تنها در مورد ایشان صادق است و مزید شرافت آن حضرت است موضوع نام‌گذاری حضرت امیر(ع) است که از عالم غیب برایشان این نام یعنی «علی» برگزیده شد.

وی در ادامه افزود: در واقع قبل از ولادت حضرت علی(ع) نام او در تمام کتب آسمانی بوده است و نام مبارک امیرالمومنین(ع) همراه با نام گرامی رسول اکرم(ص) به عنوان نبی و امام نزد پروردگار عالم و نیز همه کتب آسمانی ثبت و ضبط بوده است و فریقین از شیعه و اهل تسنن بر این امر گواهی داده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر