مصرف کدام موادغذایی خطر ابتلا به سرطان کلیه را افزایش می‌دهد؟

پرهیز از غذاهای دارای نمک زیاد، غذاهای سرشار از فسفر، مصرف بیش از حد آب، غذا و نوشیدنی‌های فرآوری شده و مشروبات الکلی از جمله توصیه‌هایی است که افراد باید به منظور پیشگیری از ابتلاء به سرطان کلیه و بهبود روند درمان این بیماری مد نظر قرار دهند.

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری گفت: فست‌فودها، تنقلات شور مانند چیپس و گوشت‌های فرآوری شده، کاکائو، لوبیا، غلات و سبوس فرآوری شده، محصولات لبنی خاص و صدف، نوشیدنی‌های گازدار از جمله مواد غذایی است که افراد باید از مصرف آنها به منظور حفظ سلامت کلیه‌ها پرهیز کنند.

به گزارش ایمنا، پیمان صالحی با بیان اینکه کلیه‌ها عضوی مؤثر در کارکرد بدن محسوب می‌شوند که با هر ضربان قلب فعالیت و خون را از مواد زائد، سموم و آب اضافی پاک می‌کنند، اظهار کرد: شایع‌ترین شکل سرطان کلیه، سرطان سلول کلیوی است که با ایجاد شدن تومورهای بدخیم در فیلترهای کوچک تمیز کننده خون بروز می‌کند.

وی با بیان اینکه سبک زندگی و تغذیه افراد بر سلامت کلیه‌ها تأثیر بسزایی دارد و هر مواد غذایی که افراد مصرف می‌کنند از کلیه‌های آنها عبور خواهد کرد، افزود: استعمال دخانیات و چاقی، دو عامل مؤثر در ایجاد سرطان کلیه به شمار می‌رود.

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری با بیان اینکه وجود خون در ادرار و داشتن درد در پشت، پهلو و توده در شکم از جمله علائم سرطان سلول کلیوی است، تصریح کرد: استفاده از میوه‌ها و سبزیجات، آب کافی و غلات کامل، از جمله مواد غذایی است که افراد باید به منظور پیشگیری از سرطان کلیه در رژیم غذایی خود از آنها استفاده کنند.

صالحی ادامه داد: با وجود اینکه استفاده از پروتئین‌ها در رژیم غذایی هر فرد لازم است و به ساخت و حفظ توده‌های عضلانی کمک می‌کند، اما استفاده پروتئین بیش از حد برای افراد مبتلا به سرطان کلیه ممکن است منجر به تجمع مواد زائد ناشی از هضم غذا در جریان خون شود، از همین رو افراد باید در خصوص مصرف میزان مناسب و بهترین نوع پروتئین با پزشک تغذیه مشورت کنند.

وی گفت: پرهیز از غذاهای دارای نمک زیاد، غذاهای سرشار از فسفر، مصرف بیش از حد آب، غذا و نوشیدنی‌های فرآوری شده و مشروبات الکلی از جمله توصیه‌هایی است که افراد باید به منظور پیشگیری از ابتلاء به سرطان کلیه و بهبود روند درمان این بیماری مد نظر قرار دهند.

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری اضافه کرد: فست‌فودها، تنقلات شور مانند چیپس و گوشت‌های فرآوری شده، کاکائو، لوبیا، غلات و سبوس فرآوری شده، محصولات لبنی خاص و صدف، نوشیدنی‌های گازدار و نوشیدنی‌های شیرین، رشته فرنگی و سوپ فوری، غذاهای آماده منجمد یا ثابت در قفسه‌ها، از جمله مواد غذایی است که افراد باید از مصرف آنها به منظور حفظ سلامت کلیه‌ها پرهیز کنند و می‌تواند خطر ابتلاء به سرطان کلیه را افزایش دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر