رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس:

باید از بن دندان باور کرد که پیروزی و موفقیت رئیس جمهور منتخب در اداره کشور، پیروزی همه ماست

رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس دوازدهم تاکید کردند: توصیه موکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است.

به گزارش مشرق، رئیس و نمایندگان دوره‌ی دوازدهم مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (یکشنبه 31 تیرماه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گفتنی است مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب نیز که در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم تبریز بوده، در این مراسم حضور دارد.

️این دیدار طبق روال مرسوم سالیانه و نیز به مناسبت آغاز به کار دوره‌ی جدید مجلس شورای اسلامی برگزار شده است.

لحظه ورود رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی(ره)

مجلس در کنار پرسشگری، نهادی پاسخگو هم هست
رهبر انقلاب در ابتدای این دیدار بیان کردند: مجلس صرفاً یک نهاد پرسشگر نیست بلکه یک نهاد پاسخگو هم است؛ بر خلاف تصور بسیاری که خیال می‌کنند مجلس با جعل قانون به دولت دستور می‌دهد و بعد هم سوال و استیضاح می‌کند، مجلس پرسشگر است؛‌ بله این وظایف وجود دارد لیکن پاسخگو نیز است؛ مجلس یکی از ارکان کشور است، یک نهاد تصمیم گیر و اقدام کننده است. هر مجموعه و یا فرد تصمیم گیر و اقدام کننده پاسخگو نیز است. بنابراین مجلس باید شان پاسخگویی خودش را همیشه در نظر داشته باشد.

تعامل سازنده با دولت جدید؛ توصیه موکد رهبر انقلاب

توصیه موکدی که اینجا یادداشت کرده‌ام تعامل سازنده با دولت جدید است؛ همه کمک کنند که رئیس جمهور منتخب بتواند وظایفی را که در قبال کشور دارد انجام دهد. اگر ما توانستیم طوری رفتار کنیم که رئیس جمهور موفق شود این موفقیت همه ما است؛ اگر او در اداره کشور، پیشبرد اقتصاد کشور، مسائل بین‌المللی کشور و در مسائل فرهنگی کشور به موفقیت دست پیدا کند همه ما به موفقیت دست پیدا کرده‌ایم. پیروزی او پیروزی همه ما است؛ این را باید واقعا از بن دندان باور کنیم.

باید صدای واحدی از کشور شنیده شود
باید صدای واحدی از کشور شنیده شود؛ در مسائل مهمی که البته تشخیصش با شما است یک جاهایی است که بایستی دولت و مجلس و مسئولین گوناگون یک حرف بزنند. آن کسانی که در دنیا گوش تیز کردند که نشانه‌های اختلاف و دوگانگی را پیدا کنند آنها مأیوس شوند؛ یک صدا باید شنیده شود.

مجلس نباید منشا تشنج در افکار عمومی مردم شود
مجلس نباید منشا تشنج در افکار عمومی مردم شود؛ سیاه نمایی و منفی بافی کردن که گاهی اوقات در بعضی از مجالس دیده شد از ناحیه بعضی از نمایندگان، البته اغلب نمایندگان همیشه پایبند به این مبانی مهم و معتبر بوده‌اند و واقعاً این را بدون تعارف ما عرض می‌کنیم، اما در مواردی هم خلاف این مشاهده شده. نه فقط در مجلس، حضور نمایندگان در مجامع عمومی؛ خیلی از شماها در مجامع عمومی،‌ نماز جمعه‌ها پیش از خطبه‌ها حضور پیدا می‌کنید، در شهرهای مختلف، یا در فضای مجازی که امروز حاکم بر خیلی از فعالیت‌های همه است حضور شما باید در این‌ها آرامش بخش باشد.
هر جا شما سخنی می‌گویید حرفی می‌زنید و نظری می‌دهید مخاطب شما دلگرم شود به اینکه شما طرفدار اتحاد و اتفاق و همدستی و همدلی نیروها هستید؛ خلاف این را نبایستی پیام بدهد. این حفظ امنیت روانی مردم است و این مطلب مهمی است.

کار فوری و فوتی مجلس چیست؟

کار فوری مجلس یعنی رای به کابینه‌ای که آقای پزشکیان حفظ االله به مجلس ارائه خواهند کرد؛ این کار فوری و فوتی شما است.

البته هرچه زودتر کابینه پیشنهادی، بعد از کارهایی که باید انجام بگیرد تصویب شود و دولت مشغول به کار شود برای کشور بهتر است منتها در این زمینه هم شما و هم رئیس جمهور منتخب محترم مسئولیت‌های سنگینی دارید.

چه کسی می‌خواهد میداندار این میدان باشد، میدان اقتصاد، میدان فرهنگ، میدان فعالیت‌های سازندگی و میدان تولید، چه کسی می‌خواهد میداندار باشد؟

آن کسی را باید میداندار کرد که امین باشد، صادق باشد، متدین باشد و از بن دندان به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی معتقد باشد.

قانون اقدام راهبردی یک نمونه از کارهای خوب است

در چالش‌های گوناگونی که با دولت‌ها وجود دارد طبعاً دولت در مسائل گوناگونی ممکن است چالش‌هایی داشته باشد؛ مجلس می‌تواند وزن سنگینی به دولت بدهد، دست دولت را پر کند.

لذا حضور شما در مسائل سیاسی و بین‌المللی و مسائل دیپلماسی مهم است. یک نمونه از کارهای خوب همین قانون اقدام راهبردی است، یکی از کارهای بسیار خوب البته بعضی‌ها اعتراض کردند و عیب جویی کردند، مطلقاً این عیب جویی وارد نیست؛ کار بسیار درستی بود.

این حضور میتواند خیلی مؤثر باشد مثلاً مثل همین سفر اخیری که آقای قالیباف داشتند، در این اجلاسی که بود، که سفر مفید و پرفایده‌ای بود، میتواند دولت محترم از آن استفاده‌ی زیادی بکند. 

یا حتی مسئله‌ی غزه مثلاً پیش می‌آید، یک بیانیه شما بدهید، این کلی تأثیر میگذارد در فضای عمومی دنیا. بنده اظهار توقع کردم در یک مواردی که نمایندگان در مجلس ناظر به این مسئله‌ی مهم سیاست خارجی یک حرفی بزنند، یک نطقی بکنند.

در دنیا خیلی از کارها را مجالس میکنند، دولتها از پشتوانه‌ی اقدام مجالس استفاده میکنند، همین قانون جامع تحریم آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی، این را مجلسشان تصویب کرد. البته رئیس‌جمهور دموکرات آن سال ــ آدم دوروی بددل که هم دورو بودند، هم بددل بودند، هم زرنگ هم بودند، از مسئولین ما زرنگ‌تر بودند انصافاً در بعضی از مراودات انسان می‌بیند ــ امضاء کرد آن قانون، میتوانست امضاء نکند، ادعا میکرد که میخواهد همکاری کند، همراهی کند با ایران، در قضیه‌ی مسئله‌ی هسته‌ای و اینها، اما در عین حال امضاء کرد قانون جامع را.

مسئله غزه همچنان مسئله اول دنیای اسلام است

مسئله غزه همچنان مسئله اول دنیای اسلام است؛ آنچه که من درباره مسائل خارجی و فعالیت حوزه دیپلماسی برای مجلس عرض کردم یکی از مصادیقش همین مسئله غزه است.

آرام نگیرید، ساکت نمانید، کار مهم است؛ الان درست است که با گذشت ماه‌ها آن شور اولیه در خیلی از افراد نیست اما حقیقت امر این است که همان اهمیت روزهای اول امروز وجود دارد، بلکه بیشتر.

قدرت مقاومت روز به روز بیشتر دارد خودش را نشان می‌دهد؛ یک دستگاه با عظمت نظامی و سیاسی و اقتصادی مانند آمریکا پشت سر رژیم غاصب صهیونیست دارند با یک گروه مقاومت می‌جنگند، نتوانستند این‌ها را به زانو در بیاورند چونن حماس را نمی‌توانند به زانو در بیاورند، مقاومت را نمی‌توانند به زانو در بیاورند، دق و دلی‌شان را روی مردم خالی می‌کنند، بمب‌ها را روی سر مردم می‌ریزند.

مدرسه، بیمارستان، کودک و زن نهایت جنایت و سبوعیت دارد انجام می‌گیرد جلوی چشم مردم دنیا؛ مردم دنیا حالا دارند قضاوت می‌کنند علیه رژیم غاصب خبیث؛ مسئله تمام نشده و مسئله همچنان ادامه دارد.

مجلس واقعاً می‌تواند در مسئله تحریم‌ها تأثیرگذار باشد

ما در همین مسئله‌ی تحریم ــ  که خب سر زبان‌ها خیلی میچرخد بخصوص در ایام انتخابات، تکرار میشد در اظهارات گوناگون نامزدهای انتخاباتی و مردم و طرفدارانشان و اینها، مسئله‌ی تحریمها را ــ مجلس میتواند در آن حضور داشته باشد، واقعاً تأثیرگذار باشد.

ما میتوانیم هم تحریم‌ها را میتوانیم با وسائل شرافت‌مندانه برطرف کنیم، هم بالاتر از برطرف کردن تحریم‌ها، خنثی کردن تحریم‌ها است. بنده مکرر گفتم این را، برداشتن تحریم دست شما نیست، باید شما تدبیر بیندیشید یکجوری، دست طرف مقابل است؛ اما خنثی کردن تحریم دست شماست. راه‌های خوبی وجود دارد برای خنثی کردن تحریم، بعضی از این راه‌ها را هم رفتیم، اثرش را هم دیدیم؛ یعنی مسئولین دولتی رفتند، اثرش را هم دیدیم، خیلی هم خوب بوده، میتوان این کار را کرد. مجلس عزیز ما، میتوانند نقش‌آفرینی کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر