داستان قارچ خور معروف ایران یا ماریو نینتندو ژاپنی/ احترام یک ژاپنی به صاحب خانه در این حد است(+فیلم و عکس)

نام یکی از مشهورترین شخصیت های بازی های ویدیویی شرکت نینتندو، یعنی ماریو نیز از نام ماریو آرنولد سگال گرفته شده است.

عصر ایران - ماریو آرنولد سگال (تولد: 30 آوریل 1934 – درگذشت: 27 اکتبر 2018) یک بازرگان آمریکایی و توسعه دهنده املاک و مستغلات بود. او از دهه 1950 به بعد در پروژه های ساخت و ساز مختلف در منطقه سیاتل حضور داشت. جالب است بدانید که نام یکی از مشهورترین شخصیت های بازی های ویدیویی شرکت نینتندو، یعنی ماریو نیز از نام ماریو آرنولد سگال گرفته شده است.

سگال از پدر و مادر مهاجر ایتالیایی به نام های لوئیس و رینا سگال متولد شد و تنها فرزند آنها بود. او در سال 1952 از دبیرستان هایلاین فارغ التحصیل شد و در سال 1957، همان سالی که با همسرش دونا ازدواج کرد، یک شرکت ساختمانی را راه اندازی کرد. این زوج برای توسعه یک کسب و کار آسفالت و ساخت و ساز خصوصی به نام M. A. Segale Inc تلاش کردند که به یک پیمانکار بزرگ منطقه ای تبدیل شد و در سال 1998 به قیمت 60 میلیون دلار به شرکت ایرلندی CRH plc فروخته شد.

ماریو نینتندو

شخصیت نینتندو

شرکت بازی های ویدیویی نینتندو در سال 1981 یکی از انبارهای سگال در تاکویلا، واشنگتن را برای استفاده به عنوان مقر آمریکایی خود اجاره کرد. طی توسعه بازی آرکید دانکی کونگ (Donkey Kong)، سگال از انبار بازدید کرد تا اجاره عقب افتاده خود را از مینورو آراکاوا رئیس وقت نینتندو آمریکا، دریافت کند اما با توجه به شرایط کمپانی تولیدکننده بازی در نهایت سگال به آنها مهلت داد تا پول اجاره را تهیه کنند. بنابر داستانی که به طور گسترده منتشر شد، آراکاوا و دیگر توسعه دهندگان نینتندو به عنوان تشکر و ادای احترام به صاحب خانه خود، یکی از شخصیت های بازی دانکی کونگ را به "ماریو" تغییر نام دادند که تا پیش از این به نام "جامپ من" شناخته می شد.

این داستان برای نخستین بار در کتاب "گیم اور" به قلم دیوید شف در سال 1993 منتشر شد. اما به دلیل یک غلط املایی در این کتاب، سال ها تصور می شد نام خانوادگی او سگالی (Segali) نوشته شده است. بعدها و در سال 2001 در کتاب "تاریخچه نهایی بازی های ویدیویی" به قلم استیون ال کنت، بار دیگر به داستان انتخاب نام ماریو اشاره شد و پس از آن به طور گسترده در اینترنت پخش شد. در سال 2015، نینتندو تایید کرد که نام شخصیت ماریو آنها از نام ماریو آرنولد سگال گرفته شده است.

ماریو آرنولد سگال در 27 اکتبر 2018 در خانه خود در تاکویلا واشنگتن در سن 84 سالگی درگذشت.

درباره قارچ خور!

ماریو Mario که در ایران با نام قارچ خور هم شناخته می شود، یک شخصیت داستانی از مجموعه بازی‌های ویدئویی سوپر ماریو که توسط طراح بازی‌های ویدئویی شرکت نینتندو، شیگرو میاموتو خلق شده‌است. ماریو به عنوان شخصیت اصلی، نماد، سمبل شانس‌بیار این مجموعه بازی به‌شمار می‌رود که از زمان خلقش، در بیش از 200 بازی ویدئویی حضور یافته است.

ماریو یک لوله‌کش ایتالیایی کوتاه قد و سیبیلو است و یک برادر کوچکتر به نام لوئیجی دارد. او اغلب به دنبال راهی برای نجات پرنسس پیچ که اسیر باوزر (شخصیت منفی سری بازی های ماریو) شده، است. 

مجموعه بازی ماریو با فروشی بیش از 260 میلیون نسخه، بهترین بازی ویدئوییِ فروخته شده در همهٔ دوران‌ها به حساب می‌آید. لازم به ذکر است که بازی برادران سوپر ماریو جانی دوباره به صنعت بازی های ویدیویی بخشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر