۴۰۰ هزارتومان، جریمه عبور از چراغ قرمز در کلانشهر‌ها

نرخ جریمه  تخلف «رد شدن از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی» در کلانشهرها، قبلا ۲۰۰ هزارتومان بوده که در نرخ جدید جریمه ۴۰۰ هزار تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه افزایش نرخ جریمه‌ها متناسب با دخیل بودن تخلفات در تصادفات صورت گرفته است، نرخ جدید جریمه تخلف «رد شدن از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی»، در کلانشهرها را  400 هزارتومان اعلام کرد.

سرهنگ علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی در سال 1403 اظهار کرد: جریمه‌های رانندگی به نسبت حادثه‌سازی و دخیل بودن تخلف در میزان و شدت تصادفات افزایش یافته است.

وی افزود: بر همین اساس تخلفاتی که بیشتر در تصادفات نقش دارند، بررسی شده و به‌ صورت کارشناسی، مبالغ آن افزایش پیدا کرده و درصد آن متغیر است، به طوری که این افزایش، در برخی تخلفات با درصد بیشتر و در برخی دیگر با درصد کمتری اعمال شده است.

 رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور افزود: در جریمه‌ای مانند سرعت، به صورت پلکانی و به نسبت هر 10واحد افزایش سرعت، جریمه به همان نسبت افزایش یافته است.

رحیمی با اشاره به افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی درون شهری تصریح کرد:  به عنوان مثال، نرخ جریمه  تخلف «رد شدن از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی» در کلانشهرها، قبلا 200 هزارتومان بوده که در نرخ جدید جریمه 400 هزار تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی در رابطه با جریمه رد شدن از چراغ قرمز در سایر شهرها و روستا افزود: این جریمه  قبلا در روستا و  شهر کوچک، به‌ترتیب 100 و 180 هزار  تومان بوده است، در نرخ جدید این رقم به ترتیب 200 و  300 هزار تومان شده که با افزایش 100 درصدی هزینه جریمه همراه بوده است.

رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به اجرایی شدن افزایش نرخ جریمه از 23 تیرماه، در رابطه با میزان بازدارندگی جریمه در تخلفات گفت: پلیس صرفا دنبال جریمه کردن نیست.

وی ادامه داد: کمپینی به نام «نه به تخلف، نه به جریمه» هم تشکیل دادیم که خواسته پلیس این است که ما نتوانیم کسی را جریمه کنیم، اما به تبع سایر کشورها که در رانندگی وضعیت بهتری دارند، می‌بینیم که مبالغ اعمال قانون و جرایم برای تخلفات میزان بالایی است و راننده را متنبه می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر