رانندگی تحت تاثیر مصرف گل و دیگر موادمخدر چقدر جریمه دارد؟

بر اساس نرخ جدید جرائم راهنمایی و رانندگی، جریمه تخلف «رانندگی در حالت بی ارادگی و مصرف دارو‌های روان گردان یا افیونی» در تمام کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، سایر شهر‌ها و روستا، مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

«رانندگی در حالت بی ارادگی و مصرف داروهای روان گردان یا افیونی»، به یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس ابلاغ دولت، نرخ جدید جریمه «رانندگی در حالت بی ارادگی و مصرف داروهای روان گردان یا افیونی»، به یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته است.

ایسنا در خبری نوشت: بر اساس ابلاغ محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری، از تاریخ 23 تیرماه سال جاری، میزان مبالغ جرائم رانندگی پس از سال‌ها افزایش یافت و کارشناسان تصادفات امیدوارند این مبالغ جدید، باعث کاهش قربانیان تصادفات شود.

بر اساس نرخ جدید جرائم راهنمایی و رانندگی، جریمه تخلف «رانندگی در حالت بی ارادگی و مصرف داروهای روان گردان یا افیونی» در تمام کلانشهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری و مناطق آزاد تجاری - صنعتی، سایر شهرها و روستا، مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان است. برای این کد جریمه، محل ارتکاب جرم اهمیت ندارد و مبلغ جریمه متغیر نیست.

این در حالیست که در گذشته این دو کد جریمه، در یک کد تجمیع شده بود و «رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روان گردان یا افیونی» نیز، تنها 400 هزار تومان جریمه در پی داشت.

موادمخدری نظیر ماری‌جوانا، گل، حشیش، قارچ‌های توهم‌زا و ... نیز همچون شیشه، هروئین، تریاک و دیگر انواع مواد افیونی، جزو مواردی است که جزو مخدرها و داروهای روانگردان محسوب می‌شود و مشمول این کد جریمه است.

می‌توان گفت که یکی از بیشترین مبالغ در نظر گرفته شده برای جرائم رانندگی جدید، مربوط به همین موضوع است. علاوه بر آن رانندگی تحت تاثیر مصرف موادمخدر جزو تخلفاتی است که می‌تواند منجر به توقیف خودرو، تشکیل پرونده قضایی و دیگر مجازات قضایی نیز بشود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر