رئیس ستاد ارتش اسرائیل: ما در یک جنگ چند جبهه ای هستیم و همه این جبهه ها ایران است/ پهپاد یمنی، تونل های غزه و... همه ایران است

رئیس ستاد ارتش اسرائیل در بازدید از رفح در غزه مدعی شد ایران مثل یک اختاپوس است و بازوهای زیادی دارد، شما اینجا با یک بازوی آن مبارزه می کنید، و در جبهه های دیگر ما با بازوان دیگر آن درگیریم

ژنرال "هرزی هالوی" رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، دیروز (شنبه) در جریان بازدید از شهر "رفح" در جنوبی ترین نقطه نوار غزه، خطاب به سربازان اشغالگر اسرائیلی مستقر در آنجا مدعی شد: اینجا فقط با یک بازوی اختاپوس ایران می جنگیم.

او مدعی شد: جنگ ما با ایران است. همه این جبهه ها ایران است. آن پهپادی که حوثی ها به تل آویو فرستادند هم یک پهپاد ایرانی است. یمنی ها آن را گرفتند ارتقا داده و بُرد آن را طولانی‌تر کردند. اینجا (غزه) هم بخشی از ایران است و بودجه تونل‌های اینجا از ایران است و ما با قاطعیت علیه ایران عمل می‌کنیم."

او افزود: ایران مثل یک اختاپوس است و بازوهای زیادی دارد، شما اینجا با یک بازوی آن مبارزه می کنید، و در جبهه های دیگر ما با بازوان دیگر آن درگیریم و ما باید این موضوع را بفهمیم و در تمامی این جبهه ها عالی عمل کنیم."

رئیس ستاد ارتش اسرائیل در غزه: اینجا ما با یک بازوی اختاپوس ایران می جنگیم/ اختاپوس بازوهای زیادی دارد یکی هم در یمن است

وی گفت: ما در یک جنگ چند جبهه ای هستیم که در همه عرصه ها و هر روز در دفاع از حریم هوایی کشور عمل می کنیم. این میدان‌ها هم نزدیک و هم دور هستند. ما در برابر همه تهدیدها عمل می کنیم.

مقامات سیاسی و نظامی اسرائیل عموما در مواقعی که ضربه ای کاری از یک گروه شبه نظامی محور مقاومت در منطقه می خورند، عادت دارند پای ایران را پیش کشیده و نقش ایران را در پشت حادثه برجسته کنند.

پس از حمله بی سابقه اخیر انصارالله یمن به شهر تل آویو نیز مقامات سیاسی و نظامی اسرائیل بیش از آنکه به یمن و انصارالله اشاره کنند، پای ایران را به میان کشیده و تلاش کردند بگویند در واقع ضربه ای که آنها دریافت کردند از ناحیه یک قدرت بزرگی مثل ایران بوده است نه گروهی تحت محاصره در یمن جنگ زده که بیش از 2 هزار کیلومتر با فلسطین اشغالی فاصله دارد.

"یوآو گالانت" وزیر دفاع اسرائیل نیز که دیشب پس از حمله هوایی اسرائیل به بندر حدیده یمن به بازدید از نیروی هوایی ارتش اسرائیل رفته بود، سخنان مشابهی زد و گفت که پاسخ اسرائیل سیگنالی به کل محور مقاومت تحت رهبری ایران است. وی گفت: آتشی که هم اکنون در حدیده شعله ور است در سراسر خاورمیانه دیده می شود و اهمیت آن مشخص است."

نتانیاهو نیز اظهارات مشابهی کرد و پس از حمله به بندر حدیده یمن مدعی شد نیروی هوایی اسرائیل بندری که از آن تسلیحات ایرانی به یمن وارد می شود را هدف قرار داده است.

ادعای انتقال تسلیحات ایرانی به یمن در حالی است که تمامی راه های هوایی، دریایی و زمینی به یمن از یک دهه گذشته در یک محاصره همه جانبه قرار دارد و انتقال تسلیحاتی به ابعاد و بزرگی موشک های بالستیک و پهپادها به یمن از طرق معمول ممکن نیست.

مقامات انصارالله یمن می گویند تمامی تسلیحات خود را در کارگاه های زیر زمینی خود که مصون از حمله هوایی و موشکی احداث شده، می سازند و قادرند تا سال ها با هر قدرتی بجنگند و سلاح کم نیارند.
 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر