جو بایدن کنار کشید /حمایت بایدن از نامزدی کاملا هریس / دومین رقابت ترامپ با یک زن در پیش است؟

اگر یکی از این دو زن سیاستمدار کاندیدای نهایی دموکرات ها باشند، آنگاه برای دومین بار، ترامپ با یک زن از حزب مقابل، رقابت خواهد کرد. در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، ترامپ در رقابت با هیلاری کلینتون، برنده انتخابات شد. همچنین اگر میشل اوباما، کاندیدای دموکرات ها شود، ترامپ دومین تجربه رقابت خود با بانوی اول سابق آمریکا را سپری خواهد کرد.

عصر ایران - جو بایدن بالاخره از کاندیداتوری ریاست جمهوری در امریکا کنار کشید.

به گزارش عصرایران، بایدن اعلام کرده که این تصمیم ، به سود حزب و کشورش است.

بایدن همزمان از نامزدی "کامالا هریس" از سوی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آینده امریکا حمایت کرد.

انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا در 5 نوامبر 2024 / 15 آبان 1403 برگزار می شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق امریکا، به عنوان گزینه جمهوری خواهان در این انتخابات شرکت می کند. هنوز مشخص نیست از حزب دموکرات ها، چه کسی کاندیدای انتخابات می شود.

در 40 سال اخیر تاکنون 4 رئیس جمهور امریکا، یک دوره ای هستند: ریگان، بوش پدر، ترامپ و بایدن.

جو بایدن تا قبل از این برای کاندیداتوری در انتخابات آینده امریکا اصرار داشت اما بیماری و ضعف شدید جسمی و روانی او به ویژه در اولین مناظره با ترامپ، باعث شد بسیاری از اعضای حزب دموکرات خواهان کناره گیری وی باشند.

بایدن چه گفت؟

 بایدن در استعفا نامه اش نوشته است: ما در سه سال گذشته به عنوان یک ملت پیشرفت بزرگی داشته ایم. قوی ترین اقتصاد جهانیم، سرمایه گذاری های تاریخی داشته ایم .
جو بایدن کنار کشید

وی همچنین نوشته است که در دوران او مهم ترین قانون آب و هوایی را در تاریخ جهان تصویب شده و در زمینه های درمان هم موفقیت های بزرگی حاصل شده است و افزوده: آمریکا هیچگاه مانند امروز در جایگاه رهبری نبوده است و همه اینها با همراهی شما مردم امریکا میسر شده است.

بایدن در بخش دیگری از این نامه نوشته است: خدمت به شما بزرگ ترین افتخار زندگی من بوده است و حالا که بر این باورم که کناره گیری ام به نفع کشور حزبم هست، کنار می روم و روی وظایف ریاست جمهوری تمرکز می کنم.

وی در پایان از مردم آمریکا و  کسانی که او را انتخاب کردند و معاونش کامالا هریس تشکر کرده و افزوده است: کاری نیست که آمریکا نتواند انجام دهد ، ما ایالات متحده امریکا هستیم.

انصراف بایدن از ادامه رقابت های ریاست جمهوری آمریکا بعد از آن صورت می گیرد که همه پیش بینی ها ، حاکی از شکست قطعی او در برابر دونالد ترامپ بوده است. باید پیشتر گفته بود به هیچ وجه از مبارزات انتخاباتی خارج نخواهد شد.
 کامالا هریس و میشل اوباما، در حال حاضر بیشترین شانس را برای کاندیداتوری حزب دموکرات دارند.

جو بایدن کنار کشید / دومین رقابت ترامپ با یک زن در پیش است؟
اگر یکی از این دو زن سیاستمدار کاندیدای نهایی دموکرات ها باشند، آنگاه برای دومین بار، ترامپ با یک زن از حزب مقابل، رقابت خواهد کرد. در انتخابات 2016 آمریکا، ترامپ در رقابت با هیلاری کلینتون، برنده انتخابات شد. هیلاری کلینتون، همسر بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکاست.

همچنین اگر میشل اوباما، کاندیدای دموکرات ها شود، ترامپ دومین تجربه رقابت خود با بانوی اول سابق آمریکا را سپری خواهد کرد.

جو بایدن کنار کشید / دومین رقابت ترامپ با یک زن در پیش است؟
در همین حال، دونالد ترامپ که تا امروز، خود را برنده قطعی انتخابات می دانست، در اولین واکنش به کناره گیری بایدن او را "بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا" نامید و درباره احتمال رقابتش با کامالا هریس، معاون بایدن گفت: شکست دادن او از غلبه بر بایدن هم راحت تر است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر