هشدار هواشناسی برای سیستان و بلوچستان: رگبار، تندباد، گرد و خاک و گرمای شدید در راه

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان از بارش‌های رگباری، افزایش محسوس دما و وزش بادهای شدید در استان خبر داد.

مدیر کل هواشناسی سیستان وبلوچستان از بارش‎های رگباری در نیمه جنوبی استان، افزایش محسوس دما و سرعت بادهای 120روزه در سیستان خبر داد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی شماره 16، افزود: براساس پیش بینی‌ها، بارش‌های رگباری در نیمه جنوبی استان و افزایش سرعت بادهای 120 روزه و افزایش محسوس دما در انتظار سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از امروز یک شنبه تا جمعه (31 تیر تا 5 مرداد) برای نیمه جنوبی استان، به ویژه شهرستانهای فنوج، قصرقند، نیکشهر، لاشار، سرباز، راسک، مهرستان، ایرانشهر، دلگان و بمپور رخداد رگبار و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از سه شنبه تا جمعه (2 تا 5 مرداد) وزش باد شدید و گردوخاک برای مناطق شمالی استان رخ خواهد داد و طی این مدت، برای زاهدان و مناطق شرقی استان افزایش غبار و باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.

حیدری اظهار گرد: از چهارشنبه تا سه شنبه (3 تا 9 مرداد) افزایش سه تا پنج درجه‌ای دمای هوا و ماندگاری هوای گرم در مناطق شمالی، غرب و تا حدودی مرکز و شرق استان پیش بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر، در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کرده و از چرای دام در مناطق مرتفع و از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری کرده و از محصولات کشاورزی خود محافظت کنند.

این مقام مسؤول افزود: برای شمال استان نیز مردم در زمان افزایش سرعت باد و ازدیاد ریزگردها، به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه کرده و از ترددهای غیر ضروری در فضای باز پرهیز کرده و از پوشش گلخانه‌ها و سقف‌های موقت محافظت کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش محسوس دما، از ترددهای غیر ضروری در فضای باز به ویژه اواسط روز تا بعدازظهر خودداری کرده و تأمین، توزیع و مصرف بهینه آب و برق در اولویت قرار گیرد، برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر