اعتصاب ستاره‌های فوتسال زنان ایران؛ طغیان علیه ناکامی در تورنمنت چین و بی‌توجهی فدراسیون

عملکرد ضعیف در تورنمنت بین‌المللی چین، جرقه اعتصاب ستاره‌های فوتسال زنان ایران را زد. غلامی، زمانی، لطف‌آبادی و مقیمی، ستارگان غایب تیم ملی در تورنمنت چین، خواهان تغییر در کادرفنی و مدیریت فوتسال زنان هستند.

عملکرد فوق‌العاده ضعیف در تورنمنت بین‌المللی چین وضعیتی اسف‌بار و بحرانی را بر فوتسال زنان ایران حکم‌فرما کرده است.

به گزارش فوتبال 360، تیم ملی فوتسال زنان ایران به عنوان پرآوازه‌ترین تیم فوتسال زنان در قاره آسیا محسوب می‌شود؛ تیمی که در کارنامه‌اش 2 قهرمانی در جام ملت‌های آسیا، نایب‌قهرمانی در مسابقات داخل سالن آسیا و مقام پنجمی جهان را در کارنامه‌اش دارد. با وجود کسب چنین عناوین ارزنده، زنان فوتسال ایران هفته گذشته در تورنمنتی با مضمون «تورنمنت بین‌المللی چین» حضور پیدا کردند و عملکردشان در میان تیم‌های درجه دوم فوتسال آسیا دور از انتظار بود و در بین 4 تیم، مقام سوم نصیب زنان فوتسال ایران شد.

فروزان سلیمانی در طول 3 سال اخیر سکان‌دار تیم ملی فوتسال زنان بوده و کسب 2 قهرمانی در تورنمنت نازلی چون کافا باعث شده بود تا او در سمت خود ابقا شود اما حالا در اولین رویارویی با حریفانی از شرق آسیا، وضعیت کاملاً تغییر کرد و در غیاب غول‌های مانند تایلند و ژاپن، زنان فوتسال ایران مقابل ویتنام و چین هم عملکردی دور از انتظار داشتند و عجیب‌ترین نتیجه در جدال با ازبکستان رقم خورد و برای اولین‌بار در تاریخ، ازبک‌ها برابر تیم ملی فوتسال زنان ایران برنده شدند!

بهترین‌های فصل جایی در تیم ملی نداشتند!

سلیمانی در طول 3 سال اخیر بارها وعده جوان‌گرایی داد اما آنچه در فهرست تیم ملی به چشم می‌آید، جوان‌گرایی نیست بلکه برخورد قهری با ستاره‌های آماده فوتسال زنان است؛ به‌طوری‌که در فهرست تیم ملی در تورنمنت بین‌المللی چین، نسیمه غلامی و سحر زمانی در قامت برترین گلزنان فصل جایی در جمع ملی‌پوشان نداشتند، زهرا لطف‌آبادی هم در نقش موفق‌ترین دروازه‌بان فصل جایی در بین چهره‌های منتخب تیم ملی نداشت و خبری هم از حضور نسترن مقیمی به عنوان یکی از باتجربه‌ترین و آماده‌ترین ستاره‌های فوتسال زنان نبود.

ناکامی تازه در کارنامه سرمربی ناموفق!

سرمربی تیم ملی فوتسال زنان که در طول یک‌دهه اخیر کارنامه موفقی از خود در عرصه باشگاهی و ملی به جای نگذاشته و جزو سرمربیان ناموفق فوتسال زنان محسوب می‌شود، حالا بیش از پیش منتقدان را در مقابل خود می‌بیند. حواشی به‌وجود آمده در اردوی تیم ملی در چین و البته نتیجه به‌دست آمده در تورنمنت بین‌المللی چین به شمار منتقدان فروزان سلیمانی اضافه کرده و حالا خبرهای جنجالی و البته قابل پیش‌بینی از اردوی تیم ملی فوتسال زنان به گوش می‌رسد.

اعتصاب ستاره‌های فوتسال زنان علنی شد

ستاره‌های خوشنام و پرآوازه فوتسال زنان ایران که قهرمانی در آسیا را تجربه کرده و در مسابقات جهانی تجربه حضور دارند، از وضعیت به‌وجود آمده برای تیم ملی و افول ناباورانه فوتسال زنان ایران در آسیا گلایه‌مند هستند. در شرایطی‌که تیم ملی فوتسال زنان در آذرماه باید در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا حضور پیدا کند، جمعی از ستاره‌های فوتسال زنان در گفت‌وگو با «فوتبال 360» از وضعیت تیم ملی گلایه کردند و با انتقادات سربسته از وضعیت کادرفنی، خواستار جلسه با مهدی تاج شدند!

تاج به بی‌عملی خود در قبال فوتسال زنان پایان می‌دهد؟

رئیس فدراسیون فوتبال در سالیان گذشته همواره سعی داشته تا در دورترین نقطه از فوتسال زنان بایستد و بی‌اغراق باید گفت که کمترین توجهات در دوره مدیریت مهدی تاج به تیم ملی فوتسال زنان شده است. حالا شاید نشستن تاج پای دردودل ستاره‌های فوتسال زنان، از مشکلات به‌وجود آمده بکاهد اما آنچه مشخص است اینکه برخلاف سالیان گذشته دیگر با یک «تیم» فوتسال زنان مواجه نیستیم و تصمیمات غلط کادرفنی و مدیریتی، فوتسال زنان ایران را در مسیر قهقهرا قرار داده و شاید تغییر و تحولات ساختاری، تنها راه نجات از وضعیت کنونی باشد.

3 رویداد مهم و اعتصابی که فقط تاج می‌تواند بشکند!

تیم ملی فوتسال زنان ایران باید خود را برای حضور در مسابقات مهمی از جمله قهرمانی داخل سالن آسیا و جام ملت‌های آسیا و البته در صورت کسب سهمیه، اولین دوره رسمی جام جهانی آماده کند. بدون‌شک اعتصاب شکل‌گرفته از سوی ستاره‌های اسم‌ورسم‌دار در مسیر اعتلای فوتسال زنان است و آن‌ها امیدوارند که با این اقدام خود بتوانند نگاه مهدی تاج را به سوی خود جلب کنند و باید دید آیا این اعتصاب جواب خواهد داد و تاج به مطالبه ستاره‌های فوتسال زنان برای برپایی نشست هم‌اندیشی پاسخ مثبت می‌دهد یا خیر.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر