فوری؛ بایدن از انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری کرد

جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از رقابت با ترامپ کناره گیری کرد.

فوری؛ بایدن از انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری کرد

جو بایدن از رقابت انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا کناره گیری کرد؛ تصمیمی مهم که نامزدی دموکرات ها را تنها چند ماه قبل از انتخابات نوامبر در برابر دونالد ترامپ در بلاتکلیفی فرو می برد. نامزدی که او هشدار داده بود یک تهدید برای دموکراسی آمریکایی است.

براساس گزارش گاردین،‌ رئیس‌جمهور آمریکا این اعلام تکان‌دهنده را پس از یک کارزار فشار چند هفته‌ای توسط رهبران، سازمان‌دهندگان و کمک‌کنندگان دموکرات اعلام کرد که به‌طور فزاینده‌ای هیچ راهی برای پیروزی نمی‌دیدند تا زمانی که رئیس‌جمهور مستقر در حال مبارزه باقی بماند. عملکرد فاجعه بار مناظره در ماه گذشته، و حضور ناهموار او در انظار از آن زمان، تنها نگرانی طولانی مدت رای دهندگان را تشدید کرده است که رئیس جمهور 81 ساله برای چهار سال دیگر خیلی پیرتر از آن است.

تصمیم بایدن برای کناره گیری از رقابت، اگرچه به عنوان رئیس جمهور باقی بماند، چند هفته منحصر به فرد را در سیاست آمریکا به پایان می رساند، آخرین قسمت خیره کننده در یک فصل انتخاباتی غیرمعمول پرآشوب. ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواهان، در جریان یک راهپیمایی تبلیغاتی در پنسیلوانیا که منجر به خون‌ریزی گوش او و کشته شدن یک تماشاگر شد، به سختی جان سالم به در برد. بایدن، پس از درخواست برای آرامش در پی حمله، هفته گذشته مصمم به مبارزات انتخاباتی خود بازگشته بود تا نامزدی خود را نجات دهد و بار دیگر ثابت کند که تردیدهایش اشتباه می کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر