المپیک پاریس بدون جاسوس و افراط‌گرا؛ فرانسه ۴ هزار درخواست را رد کرد

به منظور حفظ امنیت بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مقامات فرانسه اقدام به رد بیش از ۴ هزار درخواست حضور در این رویداد بزرگ ورزشی کرده‌اند. به گفته وزیر کشور فرانسه، این افراد به دلیل افراط‌گرایی یا سوءظن به جاسوسی از حضور در المپیک محروم شده‌اند.

وزیر کشور فرانسه گفت: برای حفظ و تامین امنیت بازی‌های المپیک، بیش از چهار هزار درخواست حضور در پاریس رد شده است.

به گزارش ایرنا، ژرالد دارمانین در آستانه بازی‌های المپیک پاریس اظهار داشت: سرویس‌های امنیتی فرانسه بیش از چهار هزار درخواست برای حضور در پاریس و بازی‌های المپیک را رد کرده‌اند تا نگرانی‌ها بابت حملات سایبری و مسائل جاسوسی به حداقل برسد.

وی ادامه داد: تا امروز حدود یک‌میلیون درخواست بررسی شده که چهار هزار مورد شامل آن‌دسته متقاضیانی که افراط‌گرا تشخیص‌ داده شدند، رد شده است. از این تعداد یک‌صد نفر هم مشکوک به جاسوسی بودند که درخواست آنها نیز رد شد. با توجه به اینکه احتمال دسترسی به شبکه‌های رایانه‌ای وجود داشت این درخواست‌ها را رد کردیم تا فرصت حملات سایبری را از بین ببریم.

وی مدعی شد: برخی از این افراد در پوشش روزنامه‌نگار یا دیگر عناوین شغلی و از کشورهای روسیه و بلاروس خواستار حضور در پاریس بودند که این فرصت برای آنها مهیا نشد!

وزیر کشور فرانسه در ادامه مدعی شد: البته تمامی خبرنگارانی که خواستار حضور در پاریس بودند بعد از اعتبارسنجی وارد فرانسه شده و مشکلی برای فعالیت رسانه‌ای ندارند. تا این لحظه هیچ تهدیدی برای برگزاری بازی‌های المپیک وجود ندارد و امنیت کامل حاکم است. سرویس‌های اطلاعاتی و خارجی که با آنها هماهنگ هستیم، هیچ تهدید خارجی را شناسایی نکرده‌اند و بازی‌ها با امنیت کامل برگزار خواهد شد.

بازی‌های المپیک تابستانی 26 جولای تا 11 آگوست(5 تا 21 مرداد) برگزار شود. مراسم افتتاحیه این مسابقات زیر سایه تدابیر شدید امنیتی در حال تدارک است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر