برخلاف تصورات پیشین ، آمریکایی ها ساکنان قدیمی زمین اند!

نتایج به‌دست‌آمده، همراه با دیگر یافته‌های اخیر که نشان‌دهنده حضور اولیه انسان در قاره آمریکا در حدود ۲۰ هزار سال پیش است، مطابقت دارد. این فسیل‌ها همچنین یکی از قدیمی‌ترین شواهد اثبات‌کننده تعامل انسان با پستانداران بزرگ، اندکی قبل از انقراض این جانوران هستند.

نشانه‌ها و ابزارهای یافت شده، احتمالاً اولین نشانه‌های شناخته‌شده از حیات و حضور انسان در منطقه آمریکای جنوبی هستند.
 
به گزارش خبرآنلاین، اخیراً در آرژانتین نشانه‌هایی از حضور انسان در این منطقه جغرافیایی و همچنین بهره‌برداری آن‌ها از پستانداران بزرگ یافت شده است که به حدود 20 هزار سال پیش برمی‌گردد. این یافته‌ها، باورهای قبلی درباره زمان دقیقی که انسان‌ها برای اولین بار در قاره آمریکا ساکن شدند را به چالش می‌کشند.
 
نتایج مطالعه‌ای که در مجله PLOS ONE منتشرشده، از برش‌های مشاهده‌شده روی فسیل‌هایی خبر می‌دهد که حکایت از آن دارد که انسان‌ها حدود 20 هزار سال پیش در آرژانتین از پستانداران بزرگ استفاده می‌کردند و در این مطالعه که توسط ماریانو دل پاپا و همکارانش در دانشگاه ملی لاپلاتای آرژانتین انجام‌شده، این احتمالات مورد بررسی قرار گرفته است.
 
برخلاف تصورات پیشین ، آمریکایی ها ساکنان قدیمی زمین اند!
 
این در حالی است که درباره زمان دقیق اشغال آمریکای جنوبی توسط انسان‌های اولیه، بحث‌های زیادی مطرح است که با مطالعه پراکندگی اولیه انسان‌ها در سراسر آمریکا و نقش بالقوه انسان در انقراض پستانداران بزرگ در پایان دوران پلیستوسن ارتباط تنگاتنگی دارد. ولی با توجه به کمبود کلی شواهد باستان‌شناسی مستقیم درباره حضور انسان‌های اولیه در این منطقه و همچنین تعاملات انسان‌ و حیوانات، پیشبرد این بررسی‌ها کار دشواری است.
 
در این مطالعه، محققان در سواحل رودخانه رکنکیستا، در شمال شرقی منطقه پامپئن آرژانتین، به شواهدی از قصابی شدن فسیل‌های پستانداران پلیستوسن دست یافتند. این فسیل‌ها مربوط به‌نوعی glyptodont، یکی از خویشاوندان غول‌پیکر آرمادیلو، به نام Neosclerocalyptus هستند.
 
برخلاف تصورات پیشین ، آمریکایی ها ساکنان قدیمی زمین اند!
 
بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که آثار بریدگی روی قسمت‌هایی از لگن، دم و پوشش سخت بدن آن‌ها با علائم شناخته‌شده‌ای که توسط ابزار سنگی ایجاد می‌شود، مطابقت دارند. محل این علائم هم مطابق با توالی قصابی است که بخش‌های پرگوشت بدن جانور را هدف قرار داده بوده. تاریخ‌گذاری رادیو کربنی نشان می‌دهد که این فسیل‌ها حدود 21 هزار سال قدمت دارند؛ یعنی تقریباً شش هزار سال قدیمی‌تر از سایر شواهد باستان‌شناسی شناخته‌شده در جنوب آمریکای جنوبی.
 
برخلاف تصورات پیشین ، آمریکایی ها ساکنان قدیمی زمین اند!
 
نتایج به‌دست‌آمده، همراه با دیگر یافته‌های اخیر که نشان‌دهنده حضور اولیه انسان در قاره آمریکا در حدود 20 هزار سال پیش است، مطابقت دارد. این فسیل‌ها همچنین یکی از قدیمی‌ترین شواهد اثبات‌کننده تعامل انسان با پستانداران بزرگ، اندکی قبل از انقراض این جانوران هستند. محققان معتقدند که ممکن است با انجام حفاری‌های بیشتر در این منطقه، انجام آنالیزهای بیشتر بر روی نمونه‌ها و تاریخ‌گذاری رادیو کربنی گسترده‌تر فسیل‌ها، بتوان به شواهد و اطلاعات بیشتری دست‌یافت.
 
میگل دلگادو، نویسنده این مقاله دراین‌باره گفته: «شواهد این مطالعه، چارچوب قبلی درباره کشف اولین انسان‌ها در قاره آمریکا که مربوط به شانزده هزار سال پیش بوده را زیر سؤال می‌برد.»
 
منبع: scitechdaily
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر