ماندگاری گرما و تداوم آلودگی هوا

با توجه به بالارفتن دمای هوا باید توجه داشت که مصرف حامل‌های انرژی نیز فزونی خواهد یافت. افزایش احتمال گرمازدگی به‌ویژه در گروه‌های حساس، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و نواحی جنگلی و خسارت به بخش‌ کشاورزی و دامداری نیز وجود دارد.

کارشناس ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان با نظر به نخستین روزهای دومین ماه تابستان گفت: تا روز سه‌شنبه روند تدریجی افزایش دما و تا روز پنجشنبه آلودگی هوا را پیش رو داریم.

محمدرضا رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (1 و 2 مردادماه) دمای هوای اصفهان به‌طور معمول 1 تا 3 درجه به‌طور تدریجی بالا خواهد رفت. این روند افزایش دما و ماندگاری گرما درواقع نواحی شمالی، شرقی و تا حدودی مرکز استان را در بر می‌گیرد.

او ضمن اعلام هشدار زرد ادامه داد: با توجه به بالارفتن دمای هوا باید توجه داشت که مصرف حامل‌های انرژی نیز فزونی خواهد یافت. افزایش احتمال گرمازدگی به‌ویژه در گروه‌های حساس، احتمال آتش‌سوزی در مراتع و نواحی جنگلی و خسارت به بخش‌ کشاورزی و دامداری نیز وجود دارد.

کارشناس ادارۀ کل هواشناسی استان اصفهان رعایت برخی نکات را در روزهای پیش رو ضروری دانست و یادآور شد: مدیریت مصرف آب و برق در این روزها اهمیت ویژه دارد. از آمدوشدهای غیرمهم و فعالیت بدنی در روز، به‌خصوص ساعات ابتدایی روز باید خودداری کرد. گروه‌های حساس باید بیشتر به این نکته توجه داشته باشند.

رفیعی افزود: بسیار مهم است که آبیاری مزارع و باغات نیز در ساعات گرم صورت نگیرد. شایان توجه است که وزش باد و همراه با آن تولید گرد و غبار نیز از بتدای مرداد تا روز پنجشنبه (4 مردادماه) ادامه دارد و در یک کلام هوا آلوده است. کاهش دید و پایین‌آمدن کیفیت هوا نیز در شمال و شرق و مرکز استان استمرار دارد.

او با تأکید بر اینکه احتمال اختلال در ترددهای شرق استان فراوان است، توصیه کرد: احتیاط در جاده‌ها و رانندگی و توجه به سرعت نباید فراموش شود. در این مدت، به ارتفاعات صعود نکنید. همچنین هرگز نباید در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره، درختان کهن‌سال و سازه‌های موقت توقف کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر