شش فرد دموکرات‌ محتمل برای جایگزینی جو بایدن (+عکس)

با توجه به این که بایدن در نهایت به میل خود از رقابت انتخاباتی کناره گیری کرده او امیدوار است که با این تصمیم روند انتخاب جانشین خود را هموارتر کند، اما این ساده نخواهد بود و راه فوری پیش رو مشخص نیست.

بایدن اعلام کرد که از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا کناره گیری کرده و از "کامالا هریس" حمایت می‌کند. با این وجود، ممکن است کنوانسیون حزب برخلاف خواسته بایدن از نامزدی فرد دیگری برای رقابت در برابر ترامپ حمایت کند.
 
به گزارش فرارو به نقل از گاردین، حضور فاجعه بار جو بایدن در مناظره با "دونالد ترامپ" در ماه گذشته بدترین نوع نقطه عطف برای رئیس جمهور ایالات متحده بود و به نوعی نمایش آغاز پایان تلاش او برای انتخاب مجدد محسوب می‌شد. ترامپ در جریان برگزاری کنوانسیون حزب جمهوری خواه در هفته گذشته در میلواکی به طور رسمی به عنوان نامزد جمهوری خواهان انتخاب شد.

با وضعیت پیش آمده چه کسی نامزد حزب دموکرات برای ادامه رقابت انتخاباتی در برابر ترامپ خواهد شد؟

با توجه به این که بایدن در نهایت به میل خود از رقابت انتخاباتی کناره گیری کرده او امیدوار است که با این تصمیم روند انتخاب جانشین خود را هموارتر کند، اما این ساده نخواهد بود و راه فوری پیش رو مشخص نیست. بایدن به دنبال انتشار اعلامیه خود مبنی بر آن که در کاخ سفید به عنوان رئیس جمهور باقی می‌ماند، اما از کارزار انتخاباتی برای انتخاب مجدد کناره گیری می‌کند اعلام کرد که از نامزدی "کامالا هریس" معاون اش در انتخابات حمایت می‌کند.
 
هریس اولین زن معاون رئیس جمهور آمریکا است و اگر به طور رسمی از سوی حزب دموکرات در جریان کنوانسیون حزب نامزد شود و ترامپ را  شکست دهد اولین رئیس‌جمهور زن ایالات متحده خواهد شد. اندکی پس از بایدن بیل کلینتون رئیس جمهور اسبق امریکا و هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آن کشور نیز با صدور بیانیه‌ای از نامزدی هریس حمایت کردند. هیلاری کلینتون اولین زنی بود که نامزد انتخابات ریاست جمهوری حزب دموکرات شد، اما نتوانست پیروزی‌ای کسب کند و در سال 2016 میلادی در مقابل ترامپ نامزد جمهوری خواهان متحمل شکست شد.
 
تأیید هریس از سوی بایدن برای نمایندگان در کنوانسیون اهمیت دارد، اما الزام آور نیست. پیش از این قرار بود کنوانسیون شیکاگو از سوی حزب دموکرات رویدادی کاملا رسمی و طراحی شده برای حمایت از نامزدی بایدن و معاونت هریس باشد، اما اکنون وضعیت به هم ریخته است. "جیمی هریسون" رئیس کمیته ملی دموکرات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آن حزب برای انتخاب نامزدی که بتواند دونالد ترامپ را شکست دهد فرایند شفاف و منظمی را انجام خواهد داد.
 
با توجه به آن چه ذکر شد محتمل‌ترین نامزد‌ها برای نامزدی دموکرات‌ها به منظور راهیابی احتمالی به کاخ سفید در ماه نوامبر چه کسانی هستند؟
 
شش فرد دموکرات‌ محتمل برای جایگزینی جو بایدن
 
1-کامالا هریس
معاون رئیس جمهور همواره منطقی‌ترین انتخاب برای جایگزینی او بوده است. با این وجود، هریس به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته که نقش خود را در دولت بایدن به شکلی برجسته ایفا نکرده و از محبوبیت ضعیفی در نظرسنجی برخوردار است که نشان می‌دهد او در مقابل دونالد ترامپ برای درخشش در کارزار انتخاباتی دچار مشکل خواهد شد. هریس زمانی که او یک سناتور ایالات متحده در کالیفرنیا بود به عنوان معاون دوم بایدن انتخاب شد و پیش‌تر دادستان کل ایالت و دادستان منطقه مستقر در سانفرانسیسکو بود. او یک کارزار ناموفق برای نامزدی ریاست جمهوری در سال 2020 را ترتیب داد، اما هرگز موفق به راهیابی به انتخابات مقدماتی نشد.
 
شش فرد دموکرات‌ محتمل برای جایگزینی جو بایدن
 
2-گاوین نیوسام
فرماندار 56 ساله کالیفرنیا پس از اولین مناظره ریاست جمهوری در انتخابات 2024 هرگونه نامزدی برای جایگزینی بایدن در انتخابات را رد کرد و اظهار داشت که این گمانه زنی بی معناست. او سال گذشته مناظره‌ای با "ران دیسانتیس" فرماندار جمهوری خواه ایالت فلوریدا داشت که نشان داد می‌تواند به عنوان نامزد بعدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری عمل کند. اکنون او به عنوان یکی از نامزد‌های احتمالی از نزدیک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
شش فرد دموکرات‌ محتمل برای جایگزینی جو بایدن
 
3-جی بی پریتزکر
فرماندار 59 ساله ایلینوی یکی از ثروتمندترین گزینه‌های ممکن خواهد بود. او توانسته اعتبار خود را برای تدوین قانون حق سقط جنین در آن ایالت هزینه کند و آن ایالت را به عنوان ایالت پناهگاه برای زنانی که به دنبال سقط جنین هستند تبدیل نماید. او هم چنین مصرف تفریحی ماری جوانا را در ایالت تحت رهبری خود قانونی کرده و در زمینه کنترل اسلحه موضعی قوی داشته است.
 
شش فرد دموکرات‌ محتمل برای جایگزینی جو بایدن
 
4-گرچن ویتمر
فرماندار 52 ساله میشیگان در فهرست نهایی به منظور انتخاب به عنوان معاون بایدن در سال 2020 قرار داشت و حضور قوی در انتخابات میان دوره‌ای برای حزب دموکرات تا حدی به فرمانداری او نسبت داده شد. او طرفدار قوانین سخت گیرانه‌تر در مورد اسلحه و خواستار لغو ممنوعیت سقط چنین بوده است.
 
شش فرد دموکرات‌ محتمل برای جایگزینی جو بایدن
 
5-جاش شاپیرو
فرماندار دموکرات پنسیلوانیا برای سالیان متمادی یک ستاره سیاسی در حال ظهور در آن ایالت نوسانی حیاتی بوده است، اما در پاییز 2022 زمانی که به عنوان دادستان کل ایالت در رقابت فرمانداری بر یک جمهوری خواه ترامپیست افراطی پیروز شد به شهرت ملی دست یافت. نام او اخیرا بر سر زبان‌ها افتاده و از زمانی که بایدن کناره گیری کرده گمانه زنی تقویت شده که اگر هریس نامزد حزب برای کسب سمت ریاست جمهوری شود شاپیرو گزینه‌ای قوی برای سمت معاون او خواهد بود. شاپیرو به دلیل زیرک بودن و برنده اثبات شده ایالت میدان نبرد با بیش‌ترین آرای کالج الکترال سرو صدا انتخاباتی زیادی ایجاد خواهد کرد.
 
شش فرد دموکرات‌ محتمل برای جایگزینی جو بایدن
 
6-پیت بوتیجیج
او وزیر حمل و نقل جو بایدن و نامزد انتخابات مقدماتی 2020 میلادی بود. در آن زمان او پس از آن که به عنوان فعال مدنی در ایندیانا به شهرت رسید بیش‌تر به عنوان "شهردار پیت" شناخته شده بود. ذهن برق آسا و سوابق بوتیجیج به عنوان یک کهنه سرباز جنگ باعث شد که در مورد او به عنوان اولین فرد از نسل هزاره که ممکن است رئیس جمهور بعید امریکا شود گمانه زنی صورت گیرد. بوتیجیج دارای مهارت دیپلماتیک و نگرش مثبت به مسائل است. او اولین فرد همجنسگرا بود که در کابینه ایالات متحده صاحب منصب شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر