۳۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی در پائین دست سدهای استان کردستان از دیم به آبی تبدیل می‌شوند

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: با هدف ایجاد اشتغال، افزایش تولید محصولات کشاورزی و مهاجرت معکوس، در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سدهای استان در حال بهره‌برداری یا اتمام و رفع نواقص هستند که این رقم در سنوات آتی نیز افزایش خواهد یافت.

37 هزار هکتار اراضی کشاورزی در پائین دست سدهای استان کردستان از دیم به آبی تبدیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، آرش آریانژاد مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان در این باره اظهار کرد: یکی از اهداف ساخت سدهای استان، تأمین آب پایدار اراضی کشاورزی پائین دست این سدها و تبدیل آن‌ها از حالت دیم به آبی است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان، با اشاره به اینکه توسعه استان بر پایه کشاورزی تعریف شده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان بیش از 20 هزار هکتار از اراضی پائین دست سدهای استان کردستان، در حال بهره برداری یا اتمام و رفع نواقص جهت تحویل به سازمان جهاد کشاورزی استان، است.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی‌های جامع صورت گرفته و در صورت تخصیص اعتبارات مناسب، حدود 17 هزار هکتار مانده اراضی پایاب سدهای کردستان نیز به آبی تبدیل خواهند شد که با احتساب این رقم مجموعاً میزان سی‌وهفت هزار و 870 هکتار از اراضی پائین دست سدهای استان به آبی تبدیل می‌شوند.

آریانژاد در ادامه گفت: باتوجه به هماهنگی‌های بعمل آمده مابین وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی، در نظر است پس از بررسی کارشناسی ابعاد مختلف موضوع، تا سقف یکصد هزار هکتار از شبکه‌های آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سدهای استان از دیم به آبی تبدیل شود.

وی بهره برداری بیش از پیش از شبکه‌های آبیاری و زهکشی سدهای گاران، امیرآباد و رمشت را در سال جاری در دستور کار این شرکت دانست و گفت: در راستای تحقق مطالبات مردم شریف شهرستان‌های مریوان و کامیاران، در سال گذشته میزان 2 هزار و 700 هکتار از اراضی پائین دست سد گاران مریوان آبی شده و امسال نیز یک‌هزارو 900 هکتار از این اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری و زهکشی، قرار می‌گیرند.

آریانژاد افزود: در شهرستان کامیاران نیز شبکه‌های آبیاری و زهکشی پایاب سدهای امیرآباد و رمشت در سال جاری تا سقف یک هزار و 100 هکتار از دیم به آبی تبدیل و به مجموع اراضی آبی استان کردستان، اضافه خواهند شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر