گردش مالی ۵ هزار میلیارد تومانی کاسبان فیلترینگ!

شیوع فیلترینگ ، اما اگرچه نان مردم را آجر کرد، اما برای کاسبان فیلترینگ رونق بسیاری به همراه داشت؛ کاسبان vpn که در کنار کاسبان تحریم، از آب گل آلود فیلترینگ و تحریم، ماهی‌های درشتی صید می‌کردند.

طبق برآوردها گردش مالی کاسبان فیلترینگ 5 هزار میلیارد تومان است!
 
به گزارش اعتماد، یکی از آسیب‌های جدی فیلترینگ، در حوزه اقتصاد و معیشت ایرانیان نمایان شد. بسیاری از ایرانیان که سال‌ها برای احداث و رونق آنلاین شاپ‌ها تلاش کرده و کسب و کار مجازی خود را ساماندهی کرده بودند، پس از محدودیت‌های سال 1401 در دولت سیزدهم، ارتباط خود با مشتریان‌شان را از دست داده و بیکار شدند. شیوع فیلترینگ، اما اگرچه نان مردم را آجر کرد، اما برای کاسبان فیلترینگ رونق بسیاری به همراه داشت. کاسبان vpn که در کنار کاسبان تحریم، از آب گل آلود فیلترینگ و تحریم، ماهی‌های درشتی صید می‌کردند.
 
این روزنامه افزوده است: در واقع اسب زین کرده‌ای که برخی طیف‌های تندرو درخصوص آن صحبت می‌کنند نه مرتبط با عموم ایرانیان بلکه مربوط به زمینه‌هایی است که برای کاسبان تحریم و فیلترینگ فراهم شده است. براساس برخی گمانه‌زنی‌ها، گردش مالی صنعت فروش فیلترشکن‌ها در ایران اعداد و ارقامی حول و حوش 5 هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود. اما این پول به جیب چه افراد و جریانی می‌رود؟
 
غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان‌آباد گفت: «براساس اطلاعاتی که از شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که اقدام به فروش فیلترشکن می‌کنند، دارم همان افراد و جریاناتی که اقدام به فیلترینگ کرده و برای تصویب طرح صیانت تلاش کرده‌اند، بی‌ارتباط با فروشندگان فیلترشکن هم نیستند. باید توجه داشت، گردش مالی این صنعت به اندازه‌ای بالاست که بعید است بخش خصوصی بتواند در این حجم در فروش فیلترشکن ورود کند.»
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر