تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از نرم جهانی

سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت سازمان غذا و دارو: میزان تجویز آنتی‌بیوتیک در نسخ طی سال‌های قبل حدودا ۵۰ درصد بود که با تلاش‌های صورت گرفته توسط سازمان غذا و دارو و معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو گفت: میزان نسخ حاوی آنتی‌بیوتیک‌های تجویزی در کشور ما 10 درصد از میزان استاندارد اعلام شده از سوی سازمان بهداشت جهانی بالاتر است.

به گزارش ایسنا، دکتر آزیتا نبی‌زاده با اشاره به میزان مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در ایران، اظهار کرد: 40 در صد نسخ در کشور حاوی آنتی‌بیوتیک هستند؛ در حالیکه سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که حداکثر 30 درصد نسخ تجویزی حاوی آنتی‌بیوتیک‌ باشند.

وی افزود: میزان تجویز آنتی‌بیوتیک در نسخ طی سال‌های قبل حدودا 50 درصد بود که با تلاش‌های صورت گرفته توسط سازمان غذا و دارو و معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور به 40 درصد کاهش یافته است.

سرپرست گروه ارزیابی فناوری سلامت و مطالعات مدیریتی و اقتصادی سازمان غذا و دارو با تاکید بر نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص عوارض مصرف خودسرانه و یا نادرست آنتی‌بیوتیک‌ها، گفت: امیدواریم به دنبال اقدامات انجام شده، طی سال‌های آینده شاهد مصرف منطقی آنتی‌بیوتیک‌ها باشیم؛ چرا که آنتی‌بیوتیک‌های موثر در حال اتمام هستند و اگر هوشمندانه این داروهای حیاتی را مصرف نکنیم عوارض مقاومت‌های آنتی‌بیوتیکی را شاهد خواهیم بود و به‌زودی به عصری برمی‌گردیم که جراحت‌های جزئی باعث مرگ انسان شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر