هاآرتص: بمباران یمن یک موفقیت تاکتیکی که نشانگر شکست استراتژیک اسرائیل در برابر ایران است

روزنامه هاآرتص اسرائیل: این عملیات اسرائیل علیه یمن نشان داد که چه میزان قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر بزرگ ترین تهدید راهبردی اش یعنی ایران، محدود است.

روزنامه هاآرتص اسرائیل در واکنش به بمباران بندر حدیده یمن از سوی هواپیماهای اسرائیل، نوشت این موفقیت تاکتیکی ارتش اسرائیل نشانگر یک شکست راهبردی و محدودیت بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران است.

به گزارش عصرایران، روزنامه "هاآرتص" اسرائیل، در مطلبی با تیتر" حمله اسرائیل به یمن: یک موفقیت تاکتیکی که نشانگر شکست استراتژیک است"، نوشت این عملیات اسرائیل که کارشناسان نظامی در تل آویو آن را دورترین عملیات تهاجمی (هوایی) تاریخ حیات اسرائیل می خوانند، نشان داد که چه میزان قدرت بازدارندگی اسرائیل در برابر بزرگ ترین تهدید راهبردی اش یعنی ایران، محدود است.

هاآرتص: بمباران یمن یک موفقیت تاکتیکی که نشانگر شکست استراتژیک اسرائیل در برابر ایران است

این روزنامه نوشت: اینکه خلبانان اسرائیلی بلندترین پرواز عمر خود را کرده اند تا یک بندر را در یمن بمباران کنند، اثباتگر این واقعیت است که چقدر قدرت بازدارندگی اسرائیل علیه ایران – که بزرگ ترین و واقعی ترین تهدید علیه موجودیت اسرائیل محسوب می شود- محدود است. 

هاآرتص در ادامه نوشت، مسبب این وضعیت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر است که طی دهه های گذشته با وسواس بیش از اندازه روی برنامه هسته ای ایران خطر مهمی همچون رشد نیروهای نیابتی ایران در اطراف اسرائیل را نادیده انگاشته است و امروز اسرائیل خود را در حلقه ای از آتش دور و نزدیک نیروهای نیابتی ایران یافته است که مجبور است برای پاسخ دادن به یکی از آنها بلندترین عملیات تهاجم هوایی تاریخ خود را انجام دهد.

هاآرتص در ادامه با اشاره به تبلیغات و تحلیل های ارایه شده در رسانه های اسرائیل پس از حمله اخیر به بندر حدیده یمن، نوشت نشان دادن تصاویر آتش عظیم ناشی از حمله هوایی اسرائیل به بندر حدیده یمن، نمایش فیلم هایی از آماده شدن جنگنده ها برای پرواز به سمت یمن، گفتگوی با آب و تاب مفسران نظامی اسرائیل با رادیو ارتش درباره مختصات و مشخصات عملیات "بازوان بلند" و.. همگی نشان از این واقعیت دارد که اسرائیل دلخوش به یک موفقیت تاکتیکی شده است در حالی که از منظر راهبردی با حلقه های آتشی از سوی نیروهای نیابتی ایران در محاصره قرار گرفته است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر