امارات : احکام سنگین زندان برای شهروندان بنگلادشی به دلیل تجمع سیاسی

دادگاه امارات،‌ ۳ نفر از این شهروندان بنگلادشی را به حبس ابد، یک نفر را به ۱۱ سال زندان و ۵۳ نفر دیگر را به ۱۰ سال زندان و اخراج محکوم کرد. یک نفر از متهمان بنگلادشی، به طور غیرقانونی وارد امارات شده بود و ۱۱ سال زندان حکم گرفت.

دادگاه امارات 57 شهروند بنگلادشی را به دنبال تجمع سیاسی در این کشور به زندان طولانی مدت و اخراج محکوم کرد.

به گزارش عصرایران، همزمان با اعتراضات گسترده ضددولتی در بنگلادش، شماری از شهروندان بنگلادشی مقیم امارات هم علیه دولتشان دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

به گزارش خبرگزاری دولت امارات(وام)، دادگاه امارات،‌ 3 نفر از این شهروندان بنگلادشی را به حبس ابد، یک نفر را به 11 سال زندان و 53 نفر دیگر را به 10 سال زندان و اخراج محکوم کرد. یک نفر از متهمان بنگلادشی، به طور غیرقانونی وارد امارات شده بود و 11 سال زندان حکم گرفت.

رسانه های از این پرونده با عنوان "تجمع" یاد می کنند.

دادگاه عالی امارات

دادگاه امارات اتهام این افراد را تحریک به تظاهرات با هدف تحت فشار قرار دادن دولت کشورشان، آشوب،‌ بستن راه ها،‌ ارتکاب جرایم تجمع در اماکن عمومی به قصد اغتشاش و برهم زدن امنیت عمومی، فراخوان و تحریک به برگزاری این تجمعات اعلام کرد.
دادگاه همچنین حکم داد که تمامی محکومان پس از پایان دوره محکومیت از کشور اخراج و دستگاه های توقیف شده از آنان مصادره شود.

در خبر خبرگزاری امارات آمده است: دادگاه به سخنان شاهد گوش کرد که او گفت متهمان بنگلادشی در اعتراض به تصمیمات صادره از سوی دولت بنگلادش، اقدام به برگزاری تجمع در برخی شهرهای امارات کردند که منجر به شورش، برهم زدن امنیت عمومی، جلوگیری و اخلال در اجرای قانون شد. این اقدام آنها نقض  قوانین و مقررات بود و باعث به خطر افتادن منافع افراد، اموال عمومی و خصوصی شد. پلیس به تجمع کنندگان بنگلادشی در مورد لزوم متفرق شدن هشدار داد، اما آنها به این هشدار توجه نکردند.

شمار زیادی از شهروندان بنگلادشی در امارات کار می کنند. 9 میلیون نفر از جمعیت 10 میلیون نفری امارات خارجی مقیم هستند.

هر گونه تجمع به ویژه تجمع سیاسی در امارات ممنوع است و مقامات این کشور به شدت با آن برخورد می کنند.

امارات : احکام سنگین زندان برای شهروندان بنگلادشی به دلیل تجمع سیاسی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر