دروازه‌بانان لیورپول با عینک آفتابی تمرین می‌کنند؛ ابتکار عجیب مربی جدید برای واکنش‌های سریع‌تر!

دروازه‌بانان لیورپول در اقدامی عجیب، با استفاده از عینک آفتابی در تمرینات خود حاضر می‌شوند. فابیان اوته، مربی جدید دروازه‌بانان این تیم، با هدف افزایش سرعت واکنش و قدرت تمرکز، از این روش نوآورانه در تمرینات استفاده می‌کند.

مربی جدید دروازبانان لیورپول از تکنیک‌های خاصی در تمرینات استفاده می‌کند.

به گزارش فوتبال 360، حدود 2 هفته از شروع تمرینات لیورپول می‌گذرد و این باشگاه همانند سایر تیم‌ها از هفته‌های ابتدایی جولای کار آماده‌سازی برای فصل جدید را کلید زده. در تمرینات لیورپول افراد جدیدی را می‌بینیم که سرمربی و مربی سنگربانان شاید در حال حاضر بیشتر در چشم باشند. در ویدئوهای چندی پیش، اتفاقی عجیب باعث شد سوالی جدید در ذهن همه شکل بگیرد. سنگربانان لیورپول پس از گذراندن برخی تمرینات، عینک عجیبی را به چشم می‌زنند و با عینک آفتابی تمرین می‌کنند. چنین اتفاقی را کمتر درون زمین یا تمرینات دیده‌ایم اما چرا لیورپولی‌ها این حرکت را انجام می‌دهند؟

بهبود عملکرد با عینک Swivel Vision

هفته گذشته کانال یوتیوب لیورپول ویدئویی کوتاه از بازگشت بازیکنان به تمرینات منتشر کرد و در لحظاتی دیدیم حین تمرین دروازه‌بانان لیورپول، فابیان اوته، مربی جدید سنگربانان از مارسلو پیتالوگا خواست یک عینک آقتابی روی چشمانش بگذارد. عینک آموزشی Swivel Vision که در یک کمپانی آمریکایی طراحی شده، دید محیطی را محدود کرده و افراد را مجبور به ردیابی دقیق‌تر بصری و همچنین استفاده بیشتر از صداهای اطراف در هنگام تمرینات می‌کند.

 اوته مشتاق بود بازیکنان خود را به پیدا کردن زاویه مناسب و بررسی مداوم در طول جلسه تمرینی تشویق و به وسیله هدفون‌های حذف صداهای اضافی به عنوان روشی برای دستکاری اطلاعات حسی، مهارت‌های حسی بازیکنان زیرنظرش را تقویت کند. این عینک‌ها برای بهبود واکنش‌ها، هماهنگی بهتر دست و چشم و همچنین افزایش مهارت‌های فنی طراحی شده‌اند و با محدود کردن میزان ورودی‌های حسی در بلندمدت و وقتی محدودیت از بین برود، بازدهی را افزایش می‌دهد. این مدل عینک یک مزیت خاص دارد؛ بازیکن اگر با دید و صدای کمتر، عملکرد خود را افزایش دهد در دیدارهای حساس و پرتماشاگر و در مواقع دید اندک، به واسطه سپری کردن تمرینات سخت، به خوبی با مشکلات کنار خواهد آمد.

دروازه‌بانان لیورپول با عینک آفتابی تمرین می‌کنند؛ ابتکار عجیب مربی جدید برای واکنش‌های سریع‌تر!


متخصصان این زمینه

مصطفی دیدا، یکی از مربیان متخصص در این زمینه گفت: «در طول جلسات تمرینی ما دیده‌ایم چگونه این عینک‌ها به سنگربانان کمک می‌کند زمان واکنش خود را بهبود ببخشند و قدرت‌های حسی را افزایش دهند. چنین عاملی برای رشد و بهبود بازیکنان بسیار مهم است. بر اساس تجربه شخصی، استفاده مکرر از عینک حافظه ماهیچه مرکزی چشم و ذهنیت بازیکن را تقویت می‌کند. چنین عاملی به دروازه‌بانان کمک می‌کند تا واکنش‌ها و مهارت‌های تصمیم‌گیری خود را اصلاح کنند و در نتیجه در زمین موفقیت بیشتری کسب می‌کنند.»

دروازه‌بانان لیورپول با عینک آفتابی تمرین می‌کنند؛ ابتکار عجیب مربی جدید برای واکنش‌های سریع‌تر!


استفاده از چنین عینک‌هایی توسط مربی دروازه‌بانان بایرن مونیخ، مایکل رشنر که به روش‌های نوآورانه و خلاقانه‌اش معروف است، ابداع شد. رشنر در زمینه فعالیت‌های پیشرفت سنگربانان آماتور و حرفه‌ای تحقیقات و کارهای فراوانی کرده. برنامه نرم افزاری «Goalkeeping Development» یکی از معروف‌ترین کارهای اوست و مصطفی دیدا  سفیر این نرم‌افزار تکنولوژی‌محور است.

دیدا ادامه می‌دهد: «باشگاه‌هایی که از چنین ابزارهای خلاقانه‌ای استفاده می‌کنند، اغلب متوجه می‌شوند بازیکنانشان مزیت‌های رقابتی ویژه‌ای را در طول مسابقات به دست می‌آورند و نتایج را به نفع تیمشان برمی‌گردانند. وقتی این عینک را به چشم می‌زنید، حالت خاصی در میدان دید شما به وجود می‌آید و واکنش سریع و دقیق را بسیار سخت‌تر می‌کند. این عینک مشابه جلیقه وزنه‌دار برای سایر بازیکنان که بیشتر می‌دوند، عمل می‌کند و وقتی عینک یا جلیقه را بردارید، سرعت و عملکرد بهبود پیدا می‌کند.»

فابیان اوته، پیشرو در علم دروازه‌بانی

مربی جوان آلمانی در کوپاآمریکا عضو تیم ملی آمریکا بود و لیورپول همراه با اسلوت پس از پایان کار این مربی، به سرعت او را به استخدام خود درآورد. تجربه مرد 33 ساله لیورپول در دوران بازی با باشگاه‌های برنلی، هوفنهایم و بورسیاموشن‌گلادباخ همکاری کرده اما او تنها به صورت تجربی فوتبال را دنبال نکرده. او در زمینه علمی هم بسیار قدرتمند نشان می‌دهد و مقالات فراوانی در پیش بردن علم سنگربانی منتشر کرده. تمرین‌های خلاقانه این متخصص کمی مربوط به کشور مادری‌اش می‌شود؛ جایی که رشنر در بایرن مونیخ، مانوئل نویر و یان زومر را در فصل قبل برای مسابقات آماده می‌کرد. اوته می‌تواند چشم‌انداز جدیدی را برای باشگاه لیورپول به همراه بیاورد و جدیدترین متدهای سنگربانی را از این فصل قرار است در ترکیب قرمزها شاهد باشیم. فابیان اوته از پیشروهای عمل سنگربانی در جهان است و لیورپول احتمالا با حضور او پیشرفت فراوانی را در دیدارهایش تجربه کند.

آرنه اسلوت پس از حضورش در لیورپول، توجه فراوانی را به چنین موضوعاتی نشان داده  و در کنار استفاده از تجربه برخی از افراد قدیمی باشگاه، به کارکنانی در کادرفنی خود روی آورده که به صورت علمی فوتبال را توسعه می‌دهند. شاید چنین حرکتی مانند خرید یک بازیکن بزرگ دیده نشود اما تیم را به آرامی از لحاظ کیفی بهبود می‌بخشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر