سعید راد؛ بازیگری که نقش‌های‌متفاوتی بازی کرد / از تنگنا تا صادق کرده و سفر سنگ و عقاب‌ها (فیلم)

سعید راد بازیگر سرشناس ایرانی اول مرداد در سن ۷۹ سالگی در تهران درگذشت

عصر ایران _ در روزهای اخیر گزارش‌هایی درباره وضعیت وخیم جسمانی او منتشر شده بود. آنطور که دختر او نگاه راد اعلام کرده پدرش شهریور سال گذشته در منزل خود در تهران زمین خورده و دچار شکستگی در ناحیه کمر شده بود. پس از مراجعه به بیمارستان و انجام عمل جراحی بعد از یک ماه توانست با کمک واکر راه برود. اما چند ماه بعد معلوم شد پروتز مورد استفاده به خوبی در کمر او قرار نگرفته بود. پس از عمل دوم عفونت ریه و مثانه هم به مشکلات او اضافه شد. او امروز و در 79 سالگی درگذشت. 
گزارش را اینجا ببینید
 
احمد سعید حق‌پرست راد که با نام هنری سعید راد فعالیت می‌کرد چهارم آبان 1323 در محله سنگلج تهران متولد شد. در رشته کشاورزی در داشگاه کشاورزی کرج تحصیل کرد اما در 30 سالگی وارد سینما شد. سال 1350 اولین نقش مهمش را در فیلم خداحافظ رفیق امیر نادری بازی کرد. او خیلی زود به ستاره سینما تبدیل شد و در 13 سال حدود 40 فیلم بازی کرد. 
«صبح روز چهارم» به کارگردانی کامران شیردل و «تنگنا» به کارگردانی امیر نادری از دیگر بازی‌های مهم اوست که برای این دو فیلم دو جایزه جشنواره سینمایی سپاس را از آن خود کرد.
 
راد پس از بازی در فیلم پرفروش عقاب‌ها به کارگردانی ساموئل خاچیکیان ممنوع الکار شد و پس از آن از ایران مهاجرت کرد. اما پس از پانزده سال در سال 1378 به ایران و در سال 1382 با بازی در فیلم «دوئل» به کارگردانی احمدرضا درویش به دنیای بازیگری بازگشت. بازی نقش تیمسار ولی الله فلاحی در فیلم «چ» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا یکی دیگر از نقش‌های بیاد ماندنی اوست. او با سریال‌هایی همچون در چشم باد سرزمین مادری، ترور خاموش و گیلدخت در تلویزیون حضور داشت.
ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر