اکونومیست: هریس زمان و کاریزمای لازم برای پیروز شدن بر ترامپ را ندارد

رسانه انگلیسی «اکونومیست» معتقد است: «کامالا هریس هر چند فاقد کاریزما و زمان مناسب برای تبلیغات انتخاباتی است اما در صورتی که به عنوان نامزد دموکرات‌ها معرفی شود نقاط قوتی برای شکست دادن دونالد ترامپ دارد.»

به دنبال برجسته شدن نام «کامالا هریس» به عنوان نامزد جانشینی احتمالی جو بایدن پس از انصراف این رئیس جمهور آمریکا از رقابت‌های انتخاباتی،‌ 2 رسانه اکونومیست و آسوشیتدپرس به نقاط قوت و ضعف این معاون رئیس جمهور آمریکا که بر پتانسیل او برای شکست دادن رقیب جمهوری‌خواهش دونالد ترامپ، در انتخابات 2024 تاثیر می‌گذارد، اشاره کرده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، رسانه انگلیسی «اکونومیست» معتقد است: «کامالا هریس هر چند فاقد کاریزما و زمان مناسب برای تبلیغات انتخاباتی است اما در صورتی که به عنوان نامزد دموکرات‌ها معرفی شود نقاط قوتی برای شکست دادن دونالد ترامپ دارد.»
 
اکونومیست می‌نویسد: «در آمریکا برای آنکه تبدیل به نامزد ریاست جمهوری یکی از 2 حزب اصلی بشوید به طور کلی 2 راه وجود دارد. راه اول این است که به عنوان یک عضو حلقه داخلی پله‌های ترقی را طی کنید، رقبا را کنار بزنید و همزمان از مزیت نام خانوادگی خود، سابقه خدمت زیاد در کنگره یا راهنمایی‌های پیشکسوتان قدرتمند استفاده کنید. برای نمونه به جورج بوش پدر و جورج پسر و جو بایدن می‌توانید فکر کنید. اما گزینه دوم این است که به عنوان یک عامل خارج از حلقه داخلی حزب و با اتکا به کاریزما و گستاخی به آنجا برسید. این راهی است که دونالد ترامپ و باراک اوباما طی کردند. کامالا هریس که ظاهرا نامش به عنوان گزینه اصلی به عنوان نامزد جانشین به جای بایدن بعد از انصراف او از رقابت انتخاباتی مطرح شده در واقع از مسیر اول پیروی می‌کند. برای درک چشم‌انداز پیش روی او باید بدانید که او مخلوق سیاست‌های نهادی است نه یک فرد دوراندیش یا یک ایدئولوگ.»
 
این نشریه انگلیسی معتقد است در صورتی که هریس در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ماه آینده میلادی در شیکاگو به عنوان نامزد ریاست جمهوری انتخاب شود باید انتظار داشته‌ باشیم که برای تبلیغ، فیلم زندگی‌نامه او را با تهیه کنندگی هالیوود منتشر سازند و روی این ویژگی که او هم زن و هم دارای تبار آسیایی و هم تبار سیاهپوست است، مانور دهند.
 
اکونومیست بر این باور است که مشکل دیگری که هریس برای مبارزه با ترامپ خواهد داشت شروع بسیار دیگرهنگام تبلیغات انتخاباتی خود و بالا گرفتن آشوب در حزبش هستند اما او با 59 سال سن هر چه باشد از بایدن 81 ساله نامزد بهتری برای دموکرات‌ها است.
 
این هفته نامه انگلیسی می‌نویسد: «هریس از زمانی که به عنوان یک سناتور در سال 2017 به واشنگتن آمده در مناظره‌ها و جلسات استماع موثرترین عملکرد را داشته و آمادگی و مهارت خود را به عنوان یک دادخواه به نمایش گذاشته است. سوال و جوابهایی که او در جلسات استماع در مجلس سنا انجام می‌داد باعث استیصال جمهوریخواهان باتجربه‌ای نظیر برت کاوانا زمانی که او می‌خواست قاضی دادگاه عالی شود، و همچنین جف سشنز، دادستان کل سابق آمریکا شدند.»
 
اکونومیست با اشاره به اینکه کامالا هریس در مناظره‌های کارزار انتخاباتی 2020 با مایک پنس، معاون ترامپ در ریاست جمهوری عملکرد خوبی نشان داد او را دارای مهارت زیاد در جذب کمک‌های اهداکنندگان و وارث خوبی برای سرمایه‌ گذاری‌ها در ستاد انتخاباتی بایدن می‌داند.
 
بر اساس تحلیل این نشریه، هریس در حوزه سیاست خارجی یک «دموکرات میانه‌رو» و از حامیان سر سخت تداوم کمک‌های نظامی به اوکراین است و انتظار می‌رود تا حد زیادی از خط مشی‌های دولت بایدن پیروی کند.
 
این نشریه نتیجه گیری می‌کند:« هریس در صورت نامزد شدن در شیکاگو در ماه آینده میلادی وارث کارزاری خواهد شد که هیچ سابقه واقعی برایش وجود ندارد. به نظر می‌رسد که اوضاع به وضوح به ضرر او است. با این حال، ترامپ نیز نامزدی نه چندان محبوب و یک محکوم قضایی است و کسی مثل هریس که سابقه کار دادستانی داشته می‌تواند به شکل موثری روی دروغ‌های او مانور داده و جرایم او را به رای دهندگان یادآوری کند. هریس برای پیروز شدن باید حزب خود را در شرایطی سخت متحد کند، رای دهندگان را برانگیخته سازد و با توهین‌های ترامپ روبرو شود. او باید استعدادهایی را برای تبلیغات انتخاباتی تاکنون از خود نشان نداده تحت این فشارها، کشف کرده و بروز دهد.»
 
در این میان خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز معتقد است کامالا هریس زمانی در مقام اولین معاون رئیس جمهور زن و دارای تبار سیاهپوست و آسیایی سنت شکن شد و حالا نیز با انصراف بایدن از نامزدی برای ریاست جمهوری می‌تواند بیشتر از قبل سنت شکنی کند.
 
آسوشیتدپرس بر این تاکید می‌کند که کامالا هریس  در صورتی که به عنوان نامزد ریاست جمهوری جایگزین برای حزب دموکرات مورد تایید اعضای این حزب قرار بگیرد و در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آتی بتواند دونالد ترامپ را شکست دهد تبدیل به اولین رئیس جمهور زن تاریخ آمریکا خواهد شد.
 
جو بایدن روز یکشنبه بعد از اعلام انصرافش از رقابت انتخاباتی 2024 درباره هریس، معاونش در ریاست جمهوری گفت: «انتخاب او به عنوان معاون بهترین انتخابی بوده که من انجام داده‌ام و از او به عنوان نامزد جانشین حمایت می‌کنم.»
 
چهره‌های برجسته در حزب دموکرات بلافاصله از خط مشی بایدن پیروی و از هریس اعلام حمایت کردند هر چند که هنوز اینکه او رسما نامزد حزب دموکرات در انتخابات 2024 شود قطعی نشده و گروه دیگری از دموکرات‌ها درخواست کرده‌اند که حزب برای انتخاب نامزد جانشین یک انتخابات مقدماتی کوچک را بین جمعی از گزینه‌ها قبل از کنوانسیون ملی بعد حزب در ماه آینده میلادی برگزار کند.
 
به نوشته این خبرگزاری آمریکایی، هریس که قبلا یک دادستان و سناتور کنگره از ایالت کالیفرنیا بوده قصد داشت وارد انتخابات مقدماتی سال 2020 حزب دموکرات برای تعیین نامزد ریاست جمهوری حزب شود اما برنامه خود را قبل از آنکه حتی یک رای در این انتخابات مقدماتی انداخته شود لغو کرد و بعدا از سوی بایدن به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری انتخاب شد. او بعد از شروع معاونتش در کاخ سفید به سختی تلاش داشت تا جایی پایی برای خود ایجاد کند و در همان اوایل مامور به پیگیری معضل ورود مهاجران از آمریکای مرکزی به ایالات متحده شد. جمهوریخواهان اما بارها او را از بابت تشدید موج ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا مقصر دانسته‌اند.
 
آسوشیتدپرس می‌نویسد: «هریس اما به عنوان حامی صریح حق سقط جنین بعد از رای جنجالی دادگاه عالی آمریکا در سال 2022 به لغو حکم قانونی ساختن سقط جنین موسوم به حکم "رو علیه وید" خود را مطرح کرد. او همچنین تلاش زیادی برای جلب نظر جوانان و رنگین پوستان انجام داده است.»
 
این رسانه ارزیابی می‌کند: «هریس بعد از عملکرد فاجعه‌بار جو بایدن در مناظره ریاست جمهوری با دونالد ترامپ از خود عملکرد پایداری نشان داده و جایگاه خود را در بین دموکرات‌ها تقویت کرد. هریس قبل از حمایت بایدن از او به عنوان نامزد جانشین نیز از سوی طیف گسترده‌ای از دموکرات‌ها به عنوان گزینه ارجح برای این نامزدی در نظر گرفته می‌شد. او در زمینه سیاست خارجی با تجربه است و شهرتی ملی دارد و پتانسیل خوبی را علیه رقیبان بالقوه‌ای همچون گوین نیوسم، فرماندار کالیفرنیا، گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان‌ و جاش شاپیرو، فرماندار پنسیلوانیا دارد.»
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر