آتش‌سوزی در مراتع سمیرم؛ بی‌احتیاطی مسافران، عامل اصلی

آتش‌سوزی در مراتع پادنای سمیرم (اصفهان)، عصر امروز ۴ هکتار از این عرصه‌های طبیعی را طعمه حریق کرد. این حادثه که به دلیل رها کردن ته سیگار توسط یک مسافر رخ داد، با تلاش ۲ ساعته نیروهای امدادی مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: رها کردن ته سیگار عصر امروز منجر به حریق شد و چهار هکتار از مراتع و پوشش گیاهی عرصه‌های طبیعی پادنای سمیرم در آتش سوخت.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: آتش‌سوزی ساعت 17 عصر امروز بخشی از مراتع حاشیه جاده روستای رودآباد بخش پادنای سفلی شهرستان سمیرم را در برگرفت.

وی ادامه داد: حریق پس از 2 ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری بسیج، نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، بخشداری، دهیاری و تیم‌های محلی مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: علت حادثه بی احتیاطی در رها کردن ته سیگار در کنار جاده ارزیابی شد که به علت وزش تندباد و شدت گرما حریق گسترش یافت.

شیشه فروش یا بیان اینکه عامل 95 درصد از وقایع حریق در عرصه‌های طبیعی عوامل انسانی و بی احتیاطی است، تاکید کرد: از گردشگران مسافران، کشاورزان، مرتع داران و ساکنان مجاور عرصه‌های طبیعی و مراتع و جنگل‌ها تقاضا داریم از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رها کردن ته سیگار و کبریت و اشیا صیقلی و بطری‌های آب معدنی کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

وی افزود: همچنین کشاورزان و باغداران از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات بپرهیزند و در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی به یگان حفاظت از منابع طبیعی با تلفن 139 و 1504 و دستگاه‌های امدادی و مسؤولان محلی اطلاع رسانی و در جهت کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر