برنامه جامع و اقدامات وزارت صمت برای رفع کمبود برق صنایع و پایان تعطیلی ناخواسته

وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حل مشکل کمبود برق صنایع در تابستان، برنامه‌ای جامع برای افزایش ۸۴۴ مگاوات برق تا پایان سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته است.

امسال وزارت صمت برنامه افزایش ظرفیت تامین برق اختصاصی به میزان 844 مگاوات را با راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید صنایع معدنی در دستور کار دارد. در سال گذشته نیز 1049 مگاوات  تامین برق توسط وزارت صمت  صورت گرفت.

این برنامه در راستای اتمام تعطیلی صنایع به دلیل کسری معمول برق در فصول گرم سال و اوج‌گیری مصرف عمومی برق در کشور پیش‌بینی شده است.

وزارت صمت تدابیر دیگری نیز برای کاهش اثرات منفی ناترازی برق اندیشیده است، که ضرورت تغییر ریل تولید از صنایع انرژی‌بر به صنایع دانش بنیان و تولیدات فناورانه یکی از آنهاست.

در حوزه زیرساخت‌های تولید، مدیریت ناترازی انرژی از طریق افزایش بهره وری تولید و کاهش شدت مصارف انرژی ، تولید انرژی با مشارکت و سرمایه گذاری 850 همتی شرکتهای بزرگ صنعتی معدنی و مدیریت مصرف انرژی پیگیری شده است.

ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی با تمهید 115زون خورشیدی با ظرفیت 144مگاوات در سال 1402 نوید ورود ایران به جمع کشورهایی است که می‌کوشند بخش اعظم انرژی مورد نیاز صنایع خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک تامین سازند.

عملیات ظرفیت افزایی وزارت صمت در دولت سیزدهم برای تامین برق 287 مگاوات برای فاز عملیاتی شهرکها و نواحی صنعتی در سال 1402 ، می‌تواند گام بلندی در جهت رفع نگرانی صاحبان صنایع به خصوص در بخش خصوصی باشد و نوید بهبود آمار تولید و پایان تعطیلی مقطعی این بخش از صنعت کشور را در آینده نزدیک بدهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر