سسما در اوج بی‌نظمی؛ تمرینات استقلال از راه دور و با موبایل

یوسو سسما، دستیار جواد نکونام در استقلال، بار دیگر با بی‌نظمی در حضور در تمرینات، هواداران این تیم را نگران کرده است. او که سابقه دیر آمدن و مرخصی‌های طولانی در فصل گذشته را نیز دارد، امسال هم با عدم حضور به موقع در تمرینات، باعث شده تا تمرینات استقلال از راه دور و با موبایل انجام شود!

دستیار جواد نکونام بی نظمی‌هایش برای حضور در تیم را به اوج رسانده اما انگار قرار نیست شیوه کاری‌اش تغییر کند.

به گزارش خبرورزشی، یکی از اعضای ثابت کادرفنی جواد نکونام طی سال‌های اخیر، یوسو سسما است که به عنوان مربی بدنساز به فوتبال ایران آمد. با این حال در روزهایی که آبی پوشان تمریناتشان را شروع کرده‌اند، این مربی اسپانیایی هنوز به تهران نیامده و استقلالی‌ها درحال از دست دادن تایم طلایی بدنسازی هستند. درواقع مشی کاری سسما از سال گذشته به گونه‌ای بوده که کل تیم به بدقولی‌هایش عادت کرده‌اند و هیچ نظمی در رفت و آمد این مربی 61 ساله مشاهده نمی‌شود.

پدر و پسر با هم؛ یکی می‌خوای، دو تا بخر!

یوسو سسما سال گذشته علاوه بر اینکه دیر به تمرینات ابتدای فصل اضافه شد، در میانه راه نیز مرخصی‌اش را طولانی‌تر کرد و هربار که ایران را به مقصد کشورش ترک می‌کرد، دیرتر از موعد مقرر برمی‌گشت. آن زمان نکونام در توجیه تاخیر دستیارش، دریافت نکردن مطالبات او را بهانه می‌کرد اما حالا مشخص شده سسما حتی پس از تسویه حساب کامل هم کسی نیست که سر موعد به کارش برگردد؛ آنهم برای باشگاهی که فصل گذشته حاضر شد با او راه بیاید و به هرشکلی بود پسرش را در دسته کادر تیم جای دهد تا مربی «حرکات اصلاحی» بازیکنان شود!

سسما سال گذشته به این بهانه که نمی‌تواند تنها در تهران زندگی کند، از جواد نکونام خواست پسرش هم همراه او به استقلال بیاید و نکونام، مدیرعامل وقت استقلال را مجاب کرد این شرط یوسو سسما را بپذیرد. به سبک آگهی‌های یکی بخر، دو تا ببر، استقلال یک مربی می‌خواست اما ناچار شد مربی را با پسرش استخدام کند و 40 هزار دلار  اضافه بدهد. البته به علاوه یک دکتر که نامش در قرارداد بود و 40 هزار دلار هم به اسم او به قرارداد دویست هزار دلاری یوسو سسما اضافه می‌شد تا این مربی با 280 هزار دلار دریافتی از دو سوم سرمربیان لیگ برتری گران تر باشد!

اعتراض هواداران به سریال غیبت‌های یوسو سسما

غیبت سسما در مهم ترین بخش آماده سازی استقلال برای فصل جدید، حتی صدای اعتراض طرفداران در فضای مجازی را هم بلند کرده است. اگر سری به صفحات هواداری بزنید، متوجه انتقاد مردم به صلابت نداشتن نکونام در مواجهه با تاخیر دستیارش خواهید شد چرا که آنها نگران وارد شدن خدشه به آمادگی بازیکنان بدون مربی بدنساز هستند و این سوال را مطرح می‌کنند که کدام تیم در دنیا با بدنسازی از راه دور تمرین می‌کند؟ شب گذشته حتی یکی از صفحه‌های هواداری استقلال نوشته بود؛ اعتراف می‌کنیم فصل قبل از خطیر انتقاد می‌کردیم که چرا پول سسما را به موقع نمی‌دهد چراکه اطرافیان نکونام می‌گفتند این مربی در اعتراض به مطالبات خود، دیر از مرخصی برمی‌گردد اما از نیم فصل دوم که پول هم می‌گرفت و دیر می‌آمد، تازه فهمیدیم با یک مربی بدقول و بی نظم طرف هستیم و حالا هم که دیگر خطیر نیست، باز سسما به ایران نیامده تا معلوم شود مشکل او خلاف آنچه نکونام و اطرافیانش می‌گفتند اصلا پول نگرفتن نیست و او تمایلی به حضور در ایران ندارد و با اکراه به کشورمان می‌آید.

سسما نیمی از فصل غایب بود

فصل گذشته یوسو سسما تقریبا نیمی از فصل غایب بود و در ایران حضور نداشت. یکی از دستیاران نکونام آن زمان در پاسخ به این پرسش که چرا نکونام چیزی به یوسو نمی‌گوید، خصوصی گفته بود؛ نظم و رعایت آن فقط برای ماست، سسما هر وقت دلش بخواهد می‌آید و جواد کاری به کارش ندارد.

جواد نکونام در اسپانیا شاگرد سسما بوده و شرایط سنی این مربی هم باعث شده نکو سختگیری نکند.

طراح تمرین و تاکتیک؛ فراتر از بدنساز!

نکته جالب اینجاست سسما تنها مربی بدنساز آبی‌ها نیست و به نوعی تئوریسین نکونام محسوب هم می‌شود. در حلقه پرتعداد دستیاران جواد تمامی‌وظایف مهم از جمله چینش مدل تمرین، تعیین استراتژی، توصیه‌های تاکتیکی و .. همگی با این مربی اسپانیایی است و در نبودش این وظیفه را به صورت غیرحضوری به دیگر مربیان ابلاغ می‌کند. البته تصور نکنید اینگونه کار استقلال پیش می‌رود چراکه بارها پیش آمده اعضای کادرفنی تیم در اجرای توصیه‌های آنلاین سسما به مشکل می‌خورند و مجبور به تکرار تمرینات می‌شوند! خلاصه که مربی سابق نساجی و فولاد به قدری نکونام را وابسته خودش کرده که حتی بدقولی و بی نظمی‌هایش هم باعث واکنش مربی همواره معترض آبی‌ها نشده و او هرطور که هست، با سسما راه می‌آید.

تمرین موبایلی در استقلال

سسما این روزها از راه دور برنامه تمرینی را برای مربیان استقلال می‌فرستد، آنها هم ابتدا از اجرای اولیه تمرین فیلم می‌گیرند و با موبایل برای سسما می‌فرستند تا اگر سسما تایید کرد تمرین را ادامه بدهند و معمولا این مربی به دستیاران جواد می‌گوید اشتباه کرده اند و دوباره اشتباه آنها در اجرای برنامه تمرینی که از راه دور می‌فرستد را اصلاح می‌کند. قطعا با این روش تمرین از راه دور و مربی غیر حضوری، استقلال به مشکل می‌خورد. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر