توقف قطار تهران- چین در مازندران

نخستین قطار ترانزیتی ایران به مقصد چین که یکشنبه ۳۱ تیر از تهران به سمت اینچه برون حرکت کرده است، برای انجام آزمایش ایمنی در بررسی ترمز و صدور مجوز به علت متراژ بالای این قطار باری امروز دوشنبه حدود ۲ ساعت در ایستگاه پل سفید توقف کرد.

روابط عمومی راه آهن شمال شامگاه دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قطار تهران- چین با توقف در ایستگاه پل‌سفید بررسی ایمنی شد.
 
به گزارش ایرنا، نخستین قطار ترانزیتی ایران به مقصد چین که یکشنبه 31 تیر از تهران به سمت اینچه برون حرکت کرده است، برای انجام آزمایش ایمنی در بررسی ترمز و صدور مجوز به علت متراژ بالای این قطار باری امروز دوشنبه حدود 2 ساعت در ایستگاه پل سفید توقف کرد.
 
این اطلاعیه می افزاید: این قطار به طول تقریبی 700 متر از مسیر ریلی گردنه های سوادکوه سرازیر که در روند بررسی واگن‌ها به 2 قسمت و با چهار دیزل از فیروزکوه به سوادکوه جا به جا شد و پس از بررسی کامل بخش های ایمنی و سیر حرکت، مسیر خود را به سمت بندر امیر آباد ادامه داد.
 
فعالیت راه‌آهن شمال به عنوان بخشی از راه‌آهن سراسری ایران از سال 1316 آغاز شد و از همان زمان به عنوان عنصری برجسته از مدرنیته در زندگی مردم منطقه جا باز کرد.
 
جاذبه‌های معماری و صنعتی این مسیر ریلی از یک سو و پیوند عمیق آن با فضای اجتماعی، اقتصاد و صنعت در مازندران از سوی دیگر سبب شد که راه‌آهن و قطار به جزئی جدانشدنی و کاملا پررنگ از زندگی روزمره تبدیل شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر