تهدید ترکیه از سوی یونان با جت‌ های اف-۳۵

یونان: «با جنگنده اف-۳۵ می‌توانیم یک شب به ترکیه برویم. یک شب ناگهان آنها را در آنکارا خواهید دید. نمی‌گویم که واقعا این کار را انجام خواهیم داد، اما ترکیه باید نسبت به توان هوایی یونان آگاه باشد.»

یک مقام ارشد دولت یونان روز دوشنبه ترکیه را تهدید کرد و گفت، خلبانان این کشور روزی با جنگنده «اف-35» به آنکارا خواهند آمد.
 
آدونیس جورجیادیس، وزیر بهداشت یونان روز دوشنبه با اشاره به زرادخانه رو به رشد یونان با خرید جنگند‌ه‌ها و ناوچه‌ها از آمریکا و فرانسه، ترکیه را تهدید کرد.
 
به نوشته روزنامه «دیلی صباح» او گفت:«با جنگنده اف-35 می‌توانیم یک شب به ترکیه برویم. یک شب ناگهان آنها را در آنکارا خواهید دید. نمی‌گویم که واقعا این کار را انجام خواهیم داد، اما ترکیه باید نسبت به توان هوایی یونان آگاه باشد.»
 
بر اساس این گزارش، ترکیه هنوز به اظهارات «جورجیادیس» پاسخی نداده است. در روزهای گذشته وزیر دفاع یونان نیز از ترکیه بابت موضوع قبرس انتقاد کرده بود. ترکیه و یونان اخیرا گام‌های اعتماد ساز برداشتند. در اوایل ژانویه، هر دو کشور قراردادهایی را با واشنگتن برای خرید جنگنده منعقد کردند که نگرانی از درگیری‌های جدید در منطقه را افزایش داد.
 
ترکیه بارها به یونان نسبت به ورود به مسابقه تسلیحاتی هشدار داده است.آنکارا مدعی است خرید جنگنده‌های اف-35 توسط یونان و افزایش بودجه دفاعی به منظور مقابله با ترکیه در شرق مدیترانه است. یونان می‌گوید که باید از جزایر خود برابر حمله احتمالی ترکیه دفاع کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر