اسپانیا رانندگان متخلف را گول می‌زند

سیستم‌های سرعت ضد ترمز اساساً دوربین‌های ثانویه هستند که یا در جایی قبل از رادار سرعت یا بعد از آن (ممکن است یک کیلومتر فاصله داشته باشند) قرار دارند.

اسپانیا با دوربین‌های سرعت ضد ترمز از رانندگان عجول و متخطی پیشی می‌گیرد.

به گزارش ایمنا، جاده‌های اسپانیا به نوع جدیدی از دوربین‌های کنترل سرعت مجهز می‌شوند که به آن دوربین‌های ضد ترمز می‌گویند. هدف این دستگاه‌ها شناسایی رانندگانی است که تنها با دیدن یکی از این سنسورها سرعت خود را کاهش می‌دهند و پس از عبور غیرقانونی، به سرعت از حد مجاز شتاب می‌گیرند.

سیستم‌های سرعت ضد ترمز اساساً دوربین‌های ثانویه هستند که یا در جایی قبل از رادار سرعت یا بعد از آن (ممکن است یک کیلومتر فاصله داشته باشند) قرار دارند.

بسته به موقعیت مکانی، این دوربین‌ها بررسی می‌کنند که آیا راننده هنگام دیدن تابلوی راهنما برای دوربین کنترل سرعت بیش از حد، ترمز می‌کند و سرعت خود را کاهش می‌دهد یا اینکه رانندگان پس از اطمینان از عبور از رادار ثابت، سرعت بیش از حدی را افزایش می‌دهند.

اسپانیا رانندگان متخلف را گول می‌زند

این اقدامات به تعیین بهتر عادات کلی رانندگی و میزان رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کمک می‌کند. ایده این است که فقط کاهش سرعت پیش از دوربین سرعت در واقع ایمنی جاده را ارتقا نمی‌دهد. نکته مهم در این تنظیمات این است که رانندگان از محل دقیق دوربین ثانویه آگاه نیستند.

رانندگان اگر توسط این دوربین‌های جدید شناسایی شوند، ممکن است با جریمه‌ای حدود 600 یورویی و کسر 6 امتیاز از گواهینامه رانندگی خود مواجه شوند.

این دوربین‌های ضد ترمز قرار است تنها چهار سال پس از اولین آزمایش به یک ویژگی رایج در جاده‌های اسپانیا تبدیل شوند. این اتفاق در سال 2020 به عنوان بخشی از یک پروژه آزمایشی در ناوارا رخ داد که موفقیت آن در منطقه باسک این کشور گسترش یافت.

امید اداره کل ترافیک اسپانیا (DGT) این است که فناوری جدید در بازدارندگی رانندگان در سراسر کشور از سرعت بیش از حد مجاز اعلام شده در جاده‌ها کارآمد باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر