ققنوس دانشگاه فردوسی راهی انگلستان شد

شاسی این خودرو از جنس آلومینیوم بوده که این امر در کاهش وزن خودروی دانشگاه فردوسی مشهد مؤثر و بدنه آن نیز از نوع فیبر کربن و وزن کل خودرو ۲۸۰ کیلوگرم است.

تیم دانشگاه فردوسی مشهد بعد از خودروی رهام خود در ایتالیا، امسال با خودروی ققنوس راهی مسابقات بین‌المللی خودروی فرمول دانشجویی انگلستان شده است.

به گزارش ایسنا، خودروی تک‌سرنشین فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد که توسط تیم 12 نفره دانشجویی طراحی و ساخته شد، سال گذشته در مسابقات فرمول کشور ایتالیا آماده‌سازی شد. کلیه قطعات این خودرو با حجم موتور 600 سی سی و سوخت بنزین سوپر، طراحی این تیم 12 نفره است و به گفته آنها بخش‌های موتور، سیستم خنک کننده، یکپارچه‌سازی سیستم‌ها با موتور، شاسی و سیستم تعلیق، طراحی محققان و مهندسان دانشگاه فردوسی مشهد بوده است.

شاسی این خودرو از جنس آلومینیوم بوده که این امر در کاهش وزن خودروی دانشگاه فردوسی مشهد مؤثر و بدنه آن نیز از نوع فیبر کربن و وزن کل خودرو 280 کیلوگرم است.

توان خودروی فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، 67 بخار و گشتاور آن 51 نیوتن است و حداکثر سرعت این محصول 110 کیلومتر بر ساعت است که تا 170 کیلومتر بر ساعت قدرت دارد. شتاب این خودرو 5.2 ثانیه است و در طی این مدت سرعت خودرو از صفر به 100 می‌رسد.

مسابقات فرمول دانشجویی، بزرگترین مسابقات مهندسی دانشجویی در سطح دنیاست که سال 1979 در کشور آمریکا افتتاح شد و امروزه در 14 کشور دنیا برگزار می‌شود. هر ساله بیش از 700 دانشگاه از پنج قاره دنیا تیم دانشجویی خود را به این مسابقات اعزام می‌کنند. برگزارکنندگان مسابقات نیز انجمن مهندسان خودروی آمریکا (SAE) و غول‌های خودروسازی دنیا هستند. 

پس از تجربه موفق تیم‌های کاسپین (مسابقات 2014 روسیه) و سورنا (مسابقات 2018 ایتالیا)، تیم رهام، به عنوان سومین تیم فرمول دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، در مسابقات 2023 کشور ایتالیا پذیرفته شد.

اکنون در دومین سال متوالی، تیم دانشگاه فردوسی مشهد (FUM Racing) پس از خودروی رُهام، امسال با خودروی ققنوس، در مسابقات بین‌المللی خودروی فرمول دانشجویی که یکی از معتبرترین مسابقات دانشجویی در دنیا شناخته می‌شود، شرکت کرده است.

این مسابقات در کشور انگلستان، در پیست سیلوراستون در نزدیکی شهر لندن و با حضور 121 تیم از 20 کشور و در سه کلاس کانسپت، کلاس1 و کلاس خودران برگزار خواهد شد که تیم FUM Racing، در کلاس کانسپت (طراحی مفهومی) و در رده طراحی خودروهای الکتریکی، به عنوان اولین تیم خودروی الکتریکی فرمول دانشجویی کشور، در این مسابقات شرکت می‌کند.

هیات رئیسه دانشگاه فردوسی مشهد، سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گروه صنعتی مپنا و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان از حامیان اصلی این تیم در این دوره از مسابقات هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر