نگاهی به هزینه میزبانی بازی‌های المپیک از ۱۹۹۶ تاکنون (+ اینفوگرافی)

هزینه میزبانی بازی های المپیک در سال های اخیر بسیار متفاوت بوده است، از ۵۹.۷ میلیارد دلار المپیک زمستانی سوچی تا ۲.۹ میلیارد دلار سالت لیک سیتی.

تخمین زده می شود که میزبانی المپیک پاریس بیش از 9 میلیارد دلار هزینه داشته باشد که آن را به یکی از کم هزینه ترین بازی های المپیک تابستانی در تاریخ اخیر تبدیل کرده است.

به گزارش روزیاتو، اینفوگرافی زیر هزینه تخمینی میزبانی المپیک تابستانی و زمستانی در سال 2021 را به تصویر کشیده است.

نگاهی به هزینه میزبانی بازی‌های المپیک از 1996 تاکنون + اینفوگرافی

زیرساخت های پرهزینه

هزینه میزبانی بازی های المپیک در سال های اخیر بسیار متفاوت بوده است، از 59.7 میلیارد دلار المپیک زمستانی سوچی تا 2.9 میلیارد دلار سالت لیک سیتی.

نگاهی به هزینه میزبانی بازی‌های المپیک از 1996 تاکنون + اینفوگرافی

یکی از بزرگترین هزینه های مربوط به میزبانی المپیک، زیرساخت ها است که شامل امکانات ورزشی مانند زمین ها و زیرساخت های عمومی مانند محل اسکان و حمل و نقل می شود.

این هزینه ها، معمولا برای بازی های تابستانی بالاتر است، که می تواند صدها هزار گردشگر را جذب کند.

کمیته بین المللی المپیک، شهرها را ملزم می کند که حداقل 40,000 اتاق هتل برای تماشاگران و دهکده المپیک داشته باشند که بتواند 15,000 ورزشکار و مسئول را در خود جای دهد.

در نتیجه، علیرغم ایجاد میلیاردها دلار درآمد، المپیک اگر به دقت برنامه ریزی یا اجرا نشود، می تواند میراثی ناخوشایند برای شهر میزبان به جا بگذارد.

گزارشی از دانشگاه بیرمنگام نشان می دهد که المپیک زمستانی سوچی در سال 2014، که به عنوان گرانترین رویداد ورزشی تاریخ شناخته می شود، باعث شد که این منطقه به طور قابل توجهی بیش از حد توسعه یابد.

زیرساخت های ساخته شده برای این رویداد، از جمله شبکه های حمل و نقل، مکان های ورزشی و هتل ها، بسیار بیشتر از نیاز واقعی منطقه بود. این گزارش تخمین می زند که بیش از یک میلیارد دلار سرمایه گذاری اضافی برای نگهداری این زیرساخت های بلا استفاده مورد نیاز است، زیرا پس از پایان رویداد، این زیرساخت ها به اندازه کافی مورد استفاده قرار نمی گیرند و هزینه های زیادی برای نگهداری آنها لازم است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر